طراحی داخلی مطب روانشناسی

تاکنون به این مسأله فکر کرده اید که یک مطب دندان پزشکی استاندارد باید داراي چه فضاهایی باشد یا به عبارت دیگر شما باید چه اتاق هایی را در مطبتان در نظر بگیرید. اگر از فضای داخلی مطب یا کلینیک خود خسته شده اید و به دنبال یک تغییر اساسی، مقرون به صرفه و سریع هستید، به سراغ سقف ها بروید. اگر مایل به استفاده از این رنگ هستید، به شکل متعادل و به مقدار کم از آن بهره بگیرید. اگر شما مسئول دکوراسیون و چیدمان مطب پزشکان هستید یا اگر به دنبال ایدههای خلاقانه، مؤثر و طراحی داخلی با قیمت معقول و مناسب هستید، در اینجا هفت راهنمایی فوقالعاده و موثر به شما ارائه میشود که میتواند به شما در ایجاد یک طوفان ذهنی و فکر بکر و در نهایت، آغاز یک روند طراحی منحصر به فرد پزشکی کمک کند. در واقع شما با به کارگیری تکنیک های صحیح و فراهم کردن یک دکور و چیدمان مطلوب برای کلینیک زیبایی و پوست می توانید تا حد زیادی موجب افزایش کیفیت اوقات و لحظاتی شوید که افراد در آن فضا به منظور بهره مند شدن از خدمات زیبایی یا درمانی سپری می نمایند.

طراحی داخلی مطب پوست و زیبایی

باید ضمن حفظ آرامش، آن محیط به گونهای باشد که برای مراجعهکنندگان و همه پزشکان مناسب باشد و از شلوغی و هرج و مرج های بی جا پرهیز شود. فردی که برای زیباتر شدن در تلاش است ، وقت می گذارد و هزینه می کند و به کلینیک می آید زیبایی محیط اطراف قطعا برایش بسیار مهم است . برای طراحی دکوراسیون کلینیک زیبایی می توان از متریال های مختلفی با توجه به سلیقه ی کارفرما، میزان بودجه ی پروژه، نوع کاربرد و …

زمانی که یک کلینیک زیبایی و پوست به ظاهر و دکور داخلی اهمیت داده است و سعی کرده است تا محیطی زیبا و چشم نواز را برای مخاطبان فراهم کند، قطعا از نکات مرتبط با زیبایی شناسی آگاه است و بسیار بسیار بیش از این نیز به زیبایی ای که مراجعه کنندگان مد نظر دارند و در صدد دستیابی به آن هستند، اهمیت خواهد داد. یکی دیگر از خدمات ویژه ای که مجموعه ی پایا دکور به متقاضیان محترم ارائه می دهد؛ طراحی دکوراسیون کلینیک زیبایی می باشد.این روزها با افزایش اهمیت دادن افراد مختلف به وضعیت ظاهری و زیبایی خود، تعداد کلینیک های ارائه دهنده ی خدمات مرتبط روز به روز در حال افزایش است و هر یک از این مراکز سعی دارند تا با ارائه ی کیفیت بهتر بتوانند رقابت سالم تری را نیز با یکدیگر داشته باشند.

طراحی داخلی کلینیک درمانی

از آنجایی که بیشتر مراجعه کنندگان کلینیک زیبایی افرادی هستند که به زیبایی ظاهری خود اهمیت زیادی می دهند، طراحی دکوراسیون زیبایی در جلب نظر و اعتماد آنان تاثیر زیادی میگذارد. در طراحی دکوراسیون مطب میز منشی که در اتاق انتظار قرار دارد یک از وسایل جذابی است که در زیبایی ظاهری مطب تاثیر زیادی دارد. همانطور که می دانیم در طراحی و اجرای فضاهایی مانند دکوراسیون داخلی اداری و یا مراکز درمانی و کلینیک ها از مهم ترین بخش های طراحی، قسمت منشی و یا پذیرش می باشد و باید به نوعی طراحی و اجرا شود که زیبایی و جذابیتی خاص را برای مراجعین داشته باشد به همین دلیل هم ما در طراحی قسمت کانتر منشی از طراحی خاص و منحصر به فردی استفاده کردیم که کاملا طراحی و اجرای آن توسط شرکت دیبا طرح انجام شده است، تمام قسمت میز منشی در یک قاب بندی چوبی قرار گرفته است که از کف تا به روی سقف امتداد میابند.

معمولا کلینیک ها یادآور لحظات استرس زا و انتظار هستند و اگر طراحی داخلی کلینیک هم دلگیر و با رعایت اصول چیدمان مطب نباشد، استرس و اضطراب چند برابر شده و تحمل فضا کار دشوار و گاهی خسته کننده میشود. افراد در مطبها و کلینیکها گاهی مجبور میشوند حتی چند ساعت منتظر بمانند بنابراین حس و حال فضا و نحوه چیدمان آن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. در این قسمت بهتر است ابتدا با نحوه دکوراسیون اداری مطب و تشکیلاتی که بایستی در محل وجود داشته باشند، آغاز کنیم. اگر منشی به اطلاعات بیماران نیاز دارد بهتر است قفسه هایی را برای نگهداری پرونده ها در پشت جایگاه منشی تعبیه طراح داخلی مطب دندانپزشکی کنید. به طور معمول تمامی مراجعه کنندگان بعد از ورود به کلینیک به دنبال بخش پذیرش و جایگاه منشی هستند. مواردی همچون افزایش بازده کاری کارکنان، افزایش آرامش و رضایت کارکنان و مراجعه کنندگان و پویایی همه جانبه اهدافی است که از طریق بهبود دکوراسیون داخلی کلینیک زیبایی دنبال می شوند.

پویایی، افزایش بازده کاری و همچنین بهتر کردن روش زندگی سرلوحه ما در تیم دکوراسیون داخلی است . بهترین رنگ کاغذ دیواری برای کلینیک روانشناسی بالینی رنگ بنفش است، (کاغذ دیواری بنفش) رنگ بنفش نماد دانایی و احترام بوده و باعث ایجاد حس خلاقیت و افزایش مهارت های حل مساله خواهد بود و با استفاده از این رنگ بهتر می توان احساس امید به بهبود شرایط را در مراجع ایجاد کنید. تا نیاز نباشد برای هر بار نیاز بیماران، کل داروخانه را برای پیدا کردن آن جستجو کرد.

مطابقت با شرایط بیماران مختلف نیز از جمله ویژگیهای دیگر دکوراسیون یک داروخانه است. این موضوع در مورد مواد به کار رفته در دکوراسیون کلینیک نیز صدق می کند؛ به عنوان مثال، همیشه چوب به شیشه و دیگر مواد مصنوعی ارجح است. مواد خواندنی جذاب و به روز ، مانند کتاب ها و مجله ها را به تعداد کافی روی میز قرار دهید. قفسه ها را در نزدیکی و در دسترس منشی قرار دهید تا دسترسی به آن راحت تر باشد. میز منشی را در جایی قرار دهید که در معرض دید همه باشد و کسی برای پیدا کردن منشی سردرگم نشود. در حالی که لازم است بدانید طراحی جذاب و تغییر در دکوراسیون می تواند برای جذب افراد مراجعه کننده بسیار موثر واقع شود. قطعا استفاده از نور پردازی مناسب و قرار دادن گل و گیاه در سالن انتظار تاثیر مثبتی بر روحیه مراجعه کنندگان میگذارد. همچنین از ترکیب دو المان نور و رنگ غافل نشوید.

طراحي داخلي كلينيك دندانپزشكي

برای نقاشی دیوار از ترکیب رنگ های زیبا و آرام بخش استفاده کنید. یکی از معایب این نوع طراحی این است که اون اینه که دو تا کار تخصصی برای مثال: جراحی لثه یا ایمپلنت در کنار تخصص اطفال امکان پذیر نمی باشد. ترس کودکان از دندانپزشکی و دیدن بیماران جراحی شده و یا نگران می تواند ترس کودکان را چند برابر کند. استفاده از آیینه نیز مــیتواند به بـزرگتر جـلوه دادن مطب کمک کند. شما می توانید با در نظر گرفتن آینه های متعدد در مطب خود به وسیع تر نشان دادن فضای آن کمک کنید. سالن انتظار از آن دست فضاهایی است که بیمار باید مدتی را در آن به انتظار نوبت خود بنشیند.

اگر کلینیک دندانپزشکی دارای بخشهای مجزا بوده و نوبت دهی به شکل هماهنگ و منظم انجام می شود به ازای هر یونیت دندانپزشکی ۲ تا ۳ صندلی در فضای انتظار کافی است. بنابراین اگر به فکر بازسازی و یا راه اندازی مطب زیبایی هستید با سپردن طراحی کلینیک زیبایی به افراد متخصص و طراحان حرفه ای دکوراسیون میتوان امیدوار بود که با گذشت چند ماه کسب و کار شما رونق بیشتری بگیرد. انجام این کار باعث می شود فضا محصورتر به نظر برسد و علاوه براین نور بیشتری هم در کل اتاق به وجود می آید. برای دکوراسیون فضاهای درمانی به ویژه مطب پزشکان و یا کلینیک های خصوصی ، این سبک سبکی بسیار مناسب است چرا که هم تا حدی جلوه گر و زیباست و جزییات ظریفی دارد و هم شیک و امروزی به شمار می رود . فراهم کردن لوازمی که بتواند بیماران را در اتاق انتظار سرگرم کند، نیز از دیگر اصول طراحی داخلی به شمار می رود.

بر این اساس دکوراسیون کلینیک زیبایی نیز باید به گونه ای باشد که علاوه بر هماهنگی با جدیدترین و بهترین های دنیای معماری و دکوراسیون، بتواند راحتی و امنیت و آرامش مراجعه کنندگان را تامین کند و متمایز از سایر فضاهای مشابه باشد. استفاده از فضایی که بتواند در آن احساس راحتی کند بسیار تاثیرگذار است. مکان جو ایجاد می کند ، احساسات را تحریک می کند. طراحی مطب در دنیای امروز از آن جهت اهمیت دارد که در این اماکن، قشر زیادی از افراد رفت و آمد می کنند و نمی توان به طراحی داخلی و تزئینات دکوراسیون به عنوان یک پارامتر غیر ضروری نگاه کرد. به عنوان مثال، مطب های دندانپزشکی سعی می کنند از ترکیب رنگ های سبز و سفید در دکوراسیون اداری استفاده کنند تا احساس آرامش بیشتری به مشتریان خود بدهند. در فضای داخلی مطب این مطلب حائز اهمیت است که رنگ های روشن و خنثی می تواند فضا را بزرگ تر جلوه دهد و باید برای در نظر گرفتن این رنگ ها توجه ویژهای داشته باشید و از علوم روان شناسی بهرهای کامل برده باشیدو از این جهت نیز میتوانید احساس صمیمیت بیشتری با بیمار داشته باشید.

در واقع زمانی که مشتریان یک اتفاق نظر یا اشتراک به لحاظ سلیقه ای با کسب و کار و بیزینس ( که در این جا کیلینیک زیبایی و پوست می باشد ) پیدا کنند، احساس اعتماد بیشتری نسبت به دریافت خدمات ، خواهند داشت و همین امر یکی از مهم ترین مسایل تاثیر گذار بر افزایش میزان مشتریان و مراجعه کنندگان می باشد. دکتر سالی آگوستین دکترای روانشناسی کاربردی محیط زیست و در واقع بنیان گذار طراحی می گوید: مکان یا یک فضا باید چیزی را ارائه دهد که شما در رسیدن به هدف مشخصی که دارید، را پشتیبانی کند. به همین دلیل طراحی اصولی و زیبای سالن انتظار میتواند تا حد زیادی بیماران را سرگرم کند تا کمتر احساس خستگی و یا کلافگی بکنند. رعایت این اصول باعث گردیده تا درصد آسیب های وارده به کاربران کمتر گردد. سادگی و عملکردگرایی از اصول مهم طراحی مدرن هستند.

این گیاه انتخاب مناسبی برای طراحی داخلی مطب زنان و زایمان به سبک مدرن است. از جمله مزایای این سبک به شمار میروند. بخش اتاق انتظار یا لابی نیز از سایر قسمت ها جدا شده باشد و دارای امکانات لازم برای استفاده ی مراجعه کنندگان باشد؛ برای مثال از جمله ساده ترین این امکانات باید به راحت بودن نشیمن صندلی ها و یا مبلمان اشاره داشت. برای نورپردازی در مطب دندانپزشکی نیز باید از ترکیب نور سفید و نور زرد استفاده کنید تا نوری شبیه به نور روز در فضای مطب بوجود آید. بهترین نورپردازی برای کلینیک روانشناسی بهره گیری از نور خورشید در طول روز است.

از گل و گیاه در دکوراسیون جایگاه منشی برای زیبایی بیشتر و تصفیه هوای سالن انتظار استفاده کنید. بهتر است طراحی و ظاهر جایگاه منشی با سایر دکوراسیون اتاق همخوانی داشته باشد و یک هارمونی جذاب را ایجاد کند. در واقع یکی از اصول طراحی کلینیک زیبایی تعیین جایگاه منشی در سالن انتظار است. به شما پیشنهاد میکنیم با ما در این مقاله همراه باشید تا با نکات و اصول طراحی کلینیک زیبایی بیشتر آشنا شویم. به طور مثال زمانی که از ترکیب رنگ هایی همچون سبز و سفید استفاده می کنید، باید متوجه این موضوع باشید که رنگ های سبز را در تناژهای مختلفی استفاده کنید. اگر اتاق مطب شما در طبقه همکف و مجاور حیاط است می توانید از شیشههاي قوي استفاده کنید و در باغچه روبهروي این پنجرههاي قدي، انواع و اقسام گیاهان سبز و گل ها را بکارید.

رنگ های سرد و خنک مانند سبز کم رنگ، آبی، زرد و صورتی در کنار رنگ سفید فضای مطب شما را روشن و آرام تر نشان میدهد. ما در این تیم قطعا هزینه ها را برای شما کاهش خواهیم داد و از به روز ترین و با کیفیت ترین متریال ها برای فضای شما استفاده خواهیم کرد . سقف ها همیشه از مهم ترین المان های معماری داخلی، مخصوصا برای فضاهای درمانی بوده اند. طراحی و تقسیم بندی فضاهای داخلی در یک مطب دندانپزشکی کاملاً به متراژ فضا و تنوع کاربریها در مطب دندانپزشکی بستگی دارد.

انتخاب متراژ مناسب برای هر قسمت از کلینیک نیز بسیار با اهمیت است . اینکه از چه رنگ بندی و نورپردازی در طراحی دکوراسیون داخلی کلینیک زیبایی استفاده شود، کاملا بستگی به متراژ داخلی محیط، سلایق کارفرمایان و نوع خدماتی که آن مرکز ارائه می دهد دارد. معمولا ارتفاع میز ها را در این سبک کوتاه در نظر می گیرند و مبل هایی هم که در این طراحی به کار برده می شود، کوسن هایش باید از همان رنگ، اما با طرح های هندسی متفاوتی باشند. طراحی دکوراسیون داخلی مطب پزشکی در میان انواع سبک های دکوراسیون داخلی باید به گونهای باشد که مراجعه کنندگان احساس امنیت، آرامش و راحتی داشته باشند. اگر محیط مطب تمیز نباشد، در این صورت مراجعه کننده دیگر میل و رغبتی برای ادامه درمان در آن مکان نخواهد داشت. ضروری است که از کمد ها و یا کابینت های مناسب به تعداد لازم در اتاق پزشک و اتاق درمان و …