تاریخچه تشکیل بورس در ایران شرکت کارگزاری بانک آینده | brassonline

طی این سال ها، بورس فلزات لندن ضمن پیشرفت و ورود به عرصه های نوین بازار و فناوری های معاملاتی، ساختار و فضای سنتی معاملات خود را حفظ نموده است. بورس فلزات لندن در سال ۲۰۱۸ روزانه بطور متوسط ۷۳۰۵۰۰ قرارداد (محموله) فلزی معامله کرده که این رقم درسال ۲۰۱۹ با ۴.۶ درصد کاهش نسبت دوره قبل متوسط روزانه ۶۹۷۰۰۰ قرارداد بوده است. در مجموع در سال ۲۰۱۸، ۱۸۵ میلیون قرارداد (با وزن اسمی ۴ میلیارد تن) معادل ۱۵.۷ تریلیون دلار معامله شد.

نحوه دریافت کد بورسی کالا

بورس کالای ایران نیز همانند بازار بورس یک سایت دارد به آدرس اینترنتیime.co.ir که تمامی افراد می توانند از امکاناتی که بورس کالای ایران به صورت مجازی در این سایت ارائه نموده است بهره مند رنگین فلز ورق برنجی گردند. در این نوع بازار مالی، مقداری کالا به بخش انبار سپرده‌شده و انباردار یک قبض برای کالا صادر می‌کند که این قبض پشتوانه آن است. البته این قبض در صورتی صادر می‌شود که مسئول انبار، کیفیت محصولات را تأیید کرده باشد. این قبض از طریق افراد متقاضی حضور در بازار مالی بورس کالا، در اتاق پایاپای سپرده‌شده و افراد از طریق آن می‌توانند گواهی سپرده کالایی را دریافت کرده و دادوستد محصولات خود را آغاز کنند. در حقیقت بورس آهن آلات بازاری است که در آن عرضه و تقاضای محصولات فولادی با ضوابط و چهارچوب خاصی تحت نظارت وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) انجام می‌شود.

  • تنها با پرداخت 70 هزارتومان حق اشتراک سالانه به متن مقالات دسترسی داشته باشید و 100 مقاله را بدون هزینه دیگری دریافت کنید.
  • راه‌اندازی سامانه معاملات آنلاین در سال ۱۳۸۹ نیز نقطه عطف دیگری در گسترش معاملات بورس ایران، چه از نظر ارزش معاملات و چه از نظر فراگیر بودن در جامعه بود.
  • فروشنده اختیار معامله در قبال این تعهد، مبلغ معینی را از خریدار این اوراق دریافت می‌کند.
  • 2- کالاهایی که طبق مقررات شرایط پذیرش در بازار معاملات کالای فیزیکی را از دست می‌دهند.
  • شرکت‌های خصوصی فعال در صنعت فولاد کشور، پتانسيل قابل توجهی براي توليد و صادات انواع محصولات فولادی دارند.
  • همچنین، از طریق این بورس می‌توان امتیازاتی مانند تسهیلات بانکی دریافت کرد و در صورت وارد شدن هر نوع خسارتی، اتاق پایاپای به این موضوع ورود کرده و بدون نیاز به مراجع قضایی آن را حل می‌کند.
قرارداد آتی واحدهای صندوق طلا به لحاظ حجم و ارزش معاملات در رتبه نخست بازار قراردادهای آتی ایستاد. دارایی تازه این بازار هم با معامله ۱۱ هزار و ۶۹۱ قرارداد به ارزش نزدیک ۴۵ میلیارد تومان جایگاه سوم را از آن خود کرد. از محصولات غذایی مانند زعفران و پسته گرفته تا انواع محصولات پتروشیمی و فلزات گران‌بها قابل معرفی به‌عنوان دارایی پایه هستند. بنابراین در این بازار، سرمایه‌گذاران بی‌شماری حضور یافته و حتی سرمایه‌گذاران خرد نیز امکان فعالیت دارند. همچنین در این بازار بورس کالا، ۲ مدل قرارداد با نام‌های قرارداد آتی و قرارداد اختیار معامله منعقد می‌شود که این قراردادهای معاملاتی را در ادامه توضیح داده‌ایم.درحال حاضر پسته، زعفران، سکه طلا، نقره، زیره و برخی محصولات فلزی در بازار مشتقه بورس کالا حضور دارند. فرم تقاضای خرید شامل مشخصات کالای قابل عرضه، حجم آن، حداکثر افزایش عرضه توسط عرضه‌کننده، نوع معامله، قیمت پایه، تاریخ عرضه و نام عرضه کننده و تولیدکننده، نوع تسویه و مکان تحویل و زمان‌بندی و نوع بسته‌بندی می‌باشد.

دویست و چهل و نهمین هفته‌نامه الکترونیکی پایگاه خبری، تحلیلی فلزات آنلاین منتشر شد

به عنوان مثال سهمیه بهین یاب (درگاه الکترونیکی مدیریت فرآیند هماهنگ) که در حال حاضر در خصوص محصولات رینگ پتروشیمی و فرآورده های نفتی وجود دارد. مشتریان برای خرید محصولاتی که نیاز به مجوز دارند باید در سامانه بهین یاب ثبت شده (مشخصات تولید، مواد مصرفی، ظرفیت تولید و …) و مجوز خرید آنها به بورس کالا صادر شود. روزهای شنبه و یکشنبه محصولات غیر بهین یابی ، روزهای دوشنبه و سه شنبه محصولات پلیمری و روزهای چهارشنبه محصولات شیمیایی. ✔️نحوه معامله در بورس کالای ایران ime.co.ir نسبت به نوع قرار داد است که در متن مقاله آمده است. ✔️نحوه ورود به سایت بورس کالای ایران ime.co.ir از طریق مرورگر های اینترنتی می باشد که در متن مقاله آمده است. در این بازار معمولاً کالاهای خام و فرآوری نشده مانند فلزات، محصولات پتروشیمی، سیمان، محصولات کشاورزی و… دادوستد می‌شوند.

تاریخچه بورس کالا ایران

در این مقاله بورس کالا، نحوه ثبت‌نام در بورس کالا و مدارک مورد نیاز برای دریافت کد بورس کالا، دسته بندی محصولات بورس کالا و در آخر هم مزایا و سایت بورس کالا را بررسی خواهیم کرد. این شرکت به‌عنوان یکی از شرکت‌های زیرساخت برای ارائه‌ خدمات به چرخه‌ کامل «معاملات الکترونیکی» ابزارهای مالی به ارکان بازار سرمایه، تحت نظارت مستقیم سازمان بورس و اوراق بهادار، به نشانی فعالیت می‌کند. مدیریت سیستم معاملات، محاسبه شاخص‌های مختلف بازار و انتشار لحظه‌ای اطلاعات مربوط به معاملات ازجمله وظایف مهم این شرکت است.

تاریخچه تشکیل بورس در ایران شرکت کارگزاری بانک آینده | brassonline