اتاق فرار، تجربه یک سناریوی جنایی در دنیای واقعی + معرفی بهترین اتاق فرار های تهران آدرس | allescape

اتاق فرار، تجربه یک سناریوی جنایی در دنیای واقعی + معرفی بهترین اتاق فرار های تهران آدرس | allescape

ازآنجایی‌که اتاق فرار جزء کسب‌وکارهای زودبازده می‌باشد، نقطه سربه‌سر سرمایه‌گذاری شده نباید بیشتر از چند ماه طول بکشد (کمتر از طراحی و ساخت اتاق فرار یک سال). نام مجموعه، تم و سناریوی بازی، نباید شبیه به اتاق‌های دیگر باشد. شاید بتوان سناریو را یکی از مهم‌ترین بخش‌های اتاق فرار دانست. درواقع سناریو آن چیزی است که بازیکنان با آن به اتاق جذب می‌شوند. اگر موضوع و سناریوی اتاق خاص و قوی باشد، به‌راحتی توسط بازیکنان شناسایی می‌شود و همواره بازاریابی آن ساده‌تر است. شما هم میتوانید پکیج های آماده بازی که شامل طراحی کامل یک سرگرمی و راهنمای اجرای فضای مربوط به آن است را از طریق این صفحه تهیه کنید.

  • در ساخت دکور اتاق‌های بازی همان‌طور که پیش‌تر گفته شد، ایمنی مهم‌ترین مسئله است.
  • مجموعه اسکیپ‌روم دات آی‌آر به عنوان یکی از زیرمجموعه های گروه سرگرمی آفلاین در تابستان 1394 با هدف طراحی و اجرای بازی‌های فکری معمایی و اتاق فرار در قالب یک تیم دو نفره شکل گرفت.
  • سناریوی بازی باید بازیکنان را جذب کند و آنها را نسبت به ادامه بازی تهییج کند.
  • برای مثال در صورتی که یک اتاق فرار با ژانر کارگاهی انتخاب کنید احتمالا باید این انتظار را داشته باشید که شما وارد صحنه یک جرم شوید و یا از یک محل که در آن سرقت صورت گرفته از طریق سرنخهای موجود برای پیدا کردن مقصران آن حادثه استفاده کنید.

یک نکته‌ی بسیار بسیار مهم برای بازی‌های رومیزی اتاق فرار، legacy بودن سبک آنهاست. از مهم‌ترین مشخصه‌های یک اتاق فرار، وجود تایمر و وسیله‌ی گرفتن کمک یا راهنمایی در حل پازل‌ها و چالش‌های آن است. متاسفانه برخی اعضای گروه به خاطر اینکه بتوانند مهارت خود را به رخ دیگران بکشند، تک روی می‌کنند. آنها زمانی که دستشان به یک سرنخ می‌رسد، آن را مخفی کرده و تلاش می‌کنند تا خودشان معما را حل نمایند. اما یکی از ابتدایی‌ترین دستور‌العمل‌هایی که برای موفقیت در اتاق فرار وجود دارد این است که به محض یافتن هر چیزی، آن را با صدای بلند بیان کنید. از طرفی حل معماهایی که در محیط بازی حرفه‌ای به وجود می‌آیند، بسیار دشوار خواهد بود.

آموزش ها

این تخمین اشتباه سوای از شرایط اقتصادی خاص حاکم بر جامعه به دلیل دید ناشامل و لحاظ نکردن بسیاری از هزینه‌ها عمدتا رخ میدهد. شرکت در بازی در هفته های اول به صورت آزمایشی به شما کمک می‌کند تا ایرادات و مشکلاتی که در بازی وجود دارد را برطرف کنید. قبل از اینکه اکتور بازی را انتخاب کنید، بهتر است نقش و وظایف مختص به او را مشخص کنید و تمامی نکات را با اکتور در میان بگذارید. شاید تصور شما از جایزه، اهدای یک هدیه و یا وجه نقد پس از اتمام بازی است، اما این خواسته‌ ما نیست.

اتاق فرار گیزموندو

در اتاق فرار باغ متروکه مشهد، سناریو پس از ورود کامل مهمانان به مجموعه باغ و اتاق اول، توسط بلندگو پخش می شود و راهنمایی مربوطه ارائه خواهد شد. این بازی شرکت‌کننده را درگیریک داستان جالب و عاطفی می‌سازد که یک موقعیت درام را با تمام عواطف آن تجربه ‌کند. ژانرهای درام اتاق فرار کیفیت مناسبی دارند زیرا لازم است حس عمیقی را به مخاطب خود انتقال دهند.

این بخش کمترین شباهت را به یک اسکیپ‌روم رئال دارد، چراکه قطعا امکاناتی که در یک اسکیپ‌روم واقعی میتوان درنظر گرفت، قابل مقایسه با یک اتاق فرار رومیزی نیست. خب سفرزونی عزیز، آیا تا به حال اتاق فرار را بازی کرده‌اید؟ چقدر این بازی برای شما جذاب بوده و چقدر از آن لذت برده‌اید؟ در مورد تجربیات خودتان به ما بگویید. چه ژانری را بازی کرده‌اید و یا دوست دارید چه ژانری را بازی کنید؟ یادتون نره که ما عاشق شنیدن نظرات و تجربیات شما هستیم. جالب است بدانید که به صورت موازی، یک دانشمند و فیزیک‌دان سوئیسی، بازی مشابه به اتاق فرار را در سال ۲۰۱۲ طراحی کرد. به هر حال اتاق فرار شروع به گسترش پیدا کردن در کشور‌های مختلف دنیا کرد.