راه های افزایش فشار آب ساختمان

در ضمن نوسانات قیمت اجناس لوله اتصالات نیز در هزینه نهایی لوله کشی تا حدود زیادی باعث افزایش یا کاهش مخارج نهایی لوله کشی پکیج شوفاژ دیواری میشود . فیتینگ یا اتصالات در سیستم های لوله کشی ساختما ن برای اتصال بخش های مختلف، سازگاری با اندازهها یا اشکال مختلف و برای اهدافی چون تنظیم یا اندازهگیری جریان سیال استفاده میشود. در پایان اتصال به منبع انرژی را ایجاد کنید. انتهای پایان انتهایی (خارجی) پایان لوله بزرگتر از اتصال است. دستمزد لوله کشی پلی اتیلن آبرسانی و کشاورزی نیز معمولا پروژه ای بوده و متری محاسبه نمیشود , اما در متراژهای زیاد در سایزهای تا 2 اینچ میتوان بین 25 تا 40 هزار تومان بازه برای دستمزد لوله کشی پلی اتیلن تعیین نمود . مساله مهم دیگر در تعیین قیمت لوله کشی ساختمان, محل اجرای کار لوله کشی است. البته در برخی از پروژه های ساختمانی به دلیل لزوم نظارت بر عملیات کف سازی ممکن است , مجری لوله کشی راسا نسبت به اجرا و نظارت اقدام کند که این مساله موجب میشود , هزینه و دستمزد اجرای گرمایش از کف تا حدودی افزایش پیدا کند . بدیهی است شرایط جغرافیایی و حتی اقتصادی منطقه و کلاس کاری مجری تاسیسات لوله کشی , در قیمتهای توافقی با مالکین رابطه مستقیمی دارد.

لیست قیمت اجرای تاسیسات مکانیکی ساختمان عرفا بایستی از سوی اتحادیه اعلام شده و تمامی مجریان تقریبا بر مبنای آن عمل کنند , اما بخاطر عدم تطبیق و هماهنگی این مجموعه با مجریان , عملا قیمت لوله کشی ساختمان و لیست قیمت تاسیسات مکانیکی همواره در توافق بین کارفرمان و پیمانکار تعیین میگردد . پس اعلام جزییات کار مشتری، توسط متخصص اعلام می شود. با تمام این اوصاف وجود یک قرارداد با جزییات مشخص میتواند از بسیاری اختلافات مابین کارفرما و مجری جلوگیری نماید , هرچند که این اختلافات کماکان اتفاق خواهد افتاد. اما در هنگام توافق باید جزییات کار مکتوب شود تا در انتهای کار با مشکل مواجه نشوید. با این روش تا حدودی پرت لوله مصرف شده کاهش پیدا میکند.

در محاسبه قیمت تاسیسات استخر خانگی ، ما همچنین مواردی همچون تجزیه و تحلیل تعادل شیمیایی و در صورت لزوم افزودن کلر یا سایر مواد شیمیایی ضد عفونی کننده را نیز در نظر می سایت airconditioner1 گیریم. همچنین لوله سی پی وی سی دارای درصد بیشتری کلر است که همین امر سببب شده تا این لوله خواص شیمیایی بیشتری داشته باشد. در ابتدای این نوشته متذکر میشویم که قیمتهای اعلام شده حدود هزینه های تقریبی لوله کشی ساختمان بوده و ممکن است همکاران محترم در نقاط مختلف کشور با سطوح اجرایی متفاوت قیمتهایی بیشتر یا کمتر از این مبالغ رو در نظر داشته باشند .

قیمت دستمزد لوله کشی پنج لایه بسته به حجم کار از رقمی در حدود متری 60 هزار تومان تا 80 هزار تومان متغیر است. به طور کلی دستمزد لوله کشی پلی اتیلن فاضلاب که از نوع جوشی استفاده میشود به دلیل اینکه تعداد مجریان ساختمانی در این رشته کم میباشند , همواره در حدود 20 درصد قیمت بیشتری نسبت به لوله کشی پلیکا چسبی و پوش فیت دارد . 2- لوله کشی فاضلاب : لوله اتصالات PVC یا پلیکا , لوله پوش فیت , لوله پلی اتیلن فاضلابی جوشی , لوله چدنی از لوله های مورد استفاده در فاضلاب کشی ساختمان میباشند که در این نوع لوله کشی لوله پلیکا و پوش فیت کاربردی تر میباشند. کانال کشی و تاسیسات ساختمان و لوله کشی از جمله موارد تخصصی هستند که باید توسط مراکز با متخصصان با تجربه انجام شود.

از جمله کاربرد دیگ ها در موتورخانه میتوان به تولید آب گرم یا بخار آب اشاره نمود که انرژی حرارتی سوخت از طریق مشعل باعث تولید حرارت و گرمای آب موجود در دیگ شده آب موجود در دیگ بسته به نوع نیاز و طراحی موتورخانه از 80 درجه سلسیوس به آب گرم تا200 درجه سلسیوس به بخار تبدیل میشود آب داغ از طریق سیستم لوله کشی وارد منبع دوجداره آب شده از طریق منبع دو جداره آب گرم و مبدل حرارتی برای مصارف داخلی ساختمان و یا استخر و جکوزی مورد استفاده قرار میگیرد برای جلوگیری از انبساط و انقباض بیش از حد آب داخل سیستم در اثر بالا رفتن درجه حرارت آب و ازدیاد حجم آب در اثر انبساط آب سیستم و همچنین تغذیه و تامین کسری آب داخل سیستم از منبع انبساط استفاده میشود منبع انبساط ازدیاد حجم آب داخل سیستم را در خود جای داده و از بالا رفتن بیش از حد فشار سیستم و ایجاد خطرات مالی و جانی جلوگیری میکند.

اجرت اجرای طولی حدود متری 10 تا 15 هزار تومان به علاوه هزینه نصب لوازم و کلکتورها و دستمزد متربعی حدود 50 تا 70 هزار تومان بسته به نوع کار تعیین میگردد . در گذشته لوله های فولادی سیاه برای این نوع لوله کشی ساختمان به کار میرفت که به دلیل هزینه های اجرا و تعمیرات مناسبتر و ارزانتر لوله های پلیمری طرفداران بیشتری دارد. پمپهای مختلفی در بازار موجود است که هر کدام قیمت و کیفیت متفاوتی دارند. با همه این اوصاف اجرای یک لوله کشی توسط اطراف مختلف از لحاظ ذوق و سلیقه و نحوه اجرای لوله کشی سکو بندیهای متفاوتی می تواند داشته باشد. با تمام این مسایل ممکن است نرخ لوله کشی ساختمان دو لوله کش با هم متفاوت باشد, که علت این امر میتواند مهارت , سلیقه و تخصص یک لوله کش از دیگری باشد. در لوله کشی ساختمان های نوساز و با توجه به موارد ذکر شده معمولا هزینه لوله کشی آب , شوفاژ و فاضلاب با ذکر تمام خواسته ها و تعهدات کارفرما و لوله کش در قرارداد به صورت واحدی محاسبه میشود . هزینه تمام شده اجرای گرمایش از کف شامل حدود 150 تا 200 هزار تومان به ازای هر متر مربع خواهد شد .

به طور کلی رقمی حدود 2/5 تا 4/5 میلیون دستمزد قیمت لوله کشی پکیج شوفاژ ساختمان میباشد. علی رقم صدور هرساله نرخنامه لوله کشی ساختمان توسط اتحادیه تاسیسات مکانیکی به دلیل تفاوتهای عمده در کارهای اجرایی و تعمیراتی مختلف نمیتوان یک الگوی مشخص برای اجرت و دستمزد لوله کشی ساختمان تعیین نمود , از این رو بسیاری از مجریان و تعمیرکاران تاسیسات و کارفرمایان مبلغ مورد بخث را با توافق و چانه زنیهای مربوطه با یکدیگر مشخص مینمایند . مثلا قیمت لوله کشی آب و فاضلاب اصفهان با نرخنامه لوله کشی ساختمان ۱۴۰۰ شیراز یا تهران تفاوتهایی در حدود 10 درصد دارد, که این مساله نشان دهنده قیمت های متفاوت منطقه ای و در عین حال نافذ نبودن نرخ اتحادیه لوله کشی ساختمان است. دستمزد لوله کشی میتواند به صورت متری توافق شود , اما با توجه به پیچیدگیهای موجود , قیمت اجناس و در برخی موارد مشخص نبودن زمان صرف شده برای اجرا و تعمیرات, خصوصا در لوله کشی و تعمیرات کوچک قیمت لوله کشی , نصب و تعمیرات معمولا به صورت چکی و کنترات باجنس یا بدون لوازم توافق میشود.

لوله های پنج لایه جدیدترین لوله های مورد استفاده بوده که گران ترین قیمت لوله آب سرد و گرم پلیمری را دارند, این لوله ها با دو نوع اتصالات پرسی و کوپلی اجرا میشوند و برای اجرای نوع پرسی آنها بایستی دستگاه پرس مخصوص لوله پنج لایه را داشته باشیم. هزینه اجرا و تعمیرات لوله کشی و خدمات تاسیساتی با توجه به میزان لوله کشی , سایز لوله کشی , نوع لوله کشی تخصصی بودن و سختی کار و با توافق کارفرما و پیمانکار و تعمیرکار لوله کش مشخص میگردد. گرمایش از کف هر مترمربع 60000 تومان با لوازم بسته به برند بین 140 تا 200 هزار تومان لوله کشی آتش نشانی تا سایز 3 اینچ روکار و توکار متری 100000 تا 120000 تومان . خرد کردن: لوله هایی که کمتر از 30 سانتی متر طول دارند، با دو پایان در موضوع. همان لوله افقی فاضلاب است و از آب مهم تر است که در پایین ترین قسمت ساختمان جای گرفته است. و این پایین بودن صدا هم به علت کوچک بودن و پایین تر بودن قدرت آن نسبت به دیگر پمپ هاست. شخصی که در لوله کشی آب و فاضلاب متخصص است، همیشه سعی می کند مسیری را برای بردن لوله کشی انتخاب کند که هم مستقیم تر باشد و هم جلوه زیبایی داشته باشد.

این موضوع معمولاً مربوط به آن دسته از پمپ هایی می شود که آن را به صورت مستقیم به لوله کشی ساختمان وصل نکرده باشند، به همین دلیل ورود هوا به داخل پمپ باعث خواهد شد که پمپ به هیچ وجه خاموش نشده و یکسره کار کند و این نکته در نهایت داغ شدن بیش از حد آن را به همراه داشته و نتیجه کلی باعث سوختن پمپ خواهد شد. زمانی که افراد داخل آب نباشند سطح آب این منبع حدود 30% حجم آن است و با ورود افراد آب خارج شده از کاسه استخر در این منبع ذخیره میشود . اما اگر بخواهید به طور دقیق تر حجم مخزن ذخیره آب را به ازاء افراد خانوار به گونه ای محاسبه نمایید که ضریب اطمینان مناسبی داشته باشد و هیچگونه خللی در فرایند آبرسانی ایجاد نکند نیازمند محاسبه دقیقتری است که در ذیل و در قالب مثال برای شما شرح خواهیم داد. و به شرح کامل این تجهیزات میپردازیم. پرداخت دستمزد لوله کشی نیز بهتر است , با پایان یافتن هر قسمت انجام شده و مکتوب شود , چون در این روش نه به کارفرما فشار وارد میشود و نه به پیمانکار لوله کشی . اصلا دلیل اینکه استخر خانگی می خواهیم این است که با استخرهای بیرون تفاوت زیادی در کیفیت، شفافیت آب، بهداشت و بوی بهتر داشته باشد.

با توجه به نوع کار، حجم و سختی آن زمان اجرای لوله کشی ساختمان تغییر میکند. در این نوع محاسبه مجری لوله کشی بر حسب تجربه و زمانی که در لوله کشی هر واحد صرف میشود و هزینه های جانبی مانند کارگر و … به این ترتیب خیال کارفرما و مجری بابت تعیین دستمزد تمام شده راحت میگردد. متریال مورد استفاده در اجرای گرمایش از کف تاثیر بسیار زیادی در هزینه تمام شده گرمایش از کف داشته که به غیر از لوله و شیرالات مورد استفاده شامل کلکتورها و ایرونت , فوم و مش مورد استفاده در گرمایش از کف دارد . به طور کلی باید گفت لوله ها در واقع از جمله راه های ارتباطی انتقال آب و گاز و یکی از ویژگی های ضروری هر خانه ای به شمار می آیند ولی قرارگیری و نصب آن ها بر روی دیوار های قسمت های مختلف منزل ظاهر و نمای زیبای دکوراسیون را مخدوش کرده به همین خاطر نیاز است که با مخفی کردن لوله روکار مانع از این امر شوید و زیبایی دیزاین داخلی خانه خود را حفظ نمایید.

در ادامه لیست دستمزد و هزینه خرید تقریبی لوله کشی ساختمان در بخش ها و متراژهای مختف آورده شده است. لوله ها و فاضلاب وونت مدفوع در زمیناین نوع لوله نیز می تواند از جنس چدن، لوله های مسی سخت و نرم، فولاد گالوانیزه و یا پلاستیک باشند. البته ممکن است در برخی از ساختمانها نوع اجرای لوله کشیها متفاوت باشد و یا یک کدام از آنها مانند لوله کشی استخر وجود نداشته باشد , اما به طور کلی لوله کشیهای محتمل در یک ساختمان شامل موارد فوق است , که هر یک خط جداگانه , متریال خاص و تجهیزات ویژه ای را طلب میکنند . قیمت لوله کشی پلی اتیلن دفنی که برای گاز , آب و فاضلاب مورد استفاده قرار میگیرد نیز بسته به نوع کار بوده و هزینه های جانبی در آن بسیار موثر هستند . دستمزد لوله کشی آب, پکیج و فاضلاب ساختمان در حال ساخت واحد 80 متری حدود هر واحد 10 تا 12 میلیون تومان که بسته به تعداد واحد و نوع لوله تا 15 درصد نوسان دارد. لوله کشی ساختمان مانند برق کشی و گازکشی ساختمان از مراحل اصلی ساخت و ساز می باشد. قیمت لوله آب سرد و گرم یکی از شاخصه های اصلی در تعیین قیمت لوله کشی ساختمان است.

هرچند که برخی معتقد هستند که شهر و جغرافیا در تعیین نرخ لوله کشی ساختمان موثر نیست, اما وجود مشکلات و حتی نرخ بیکاری نیز در تعیین اجرت لوله کشی اثرگذار است. وظیفه انواع لوله کشی ساختمان تخلیه مواد زائد ساختمان به درون چاه سپتیک و یا این که چاه فاضلاب هست. با توجه به نوع لوله کشی و کاربری آن از ترفند لوله کشی ساختمان متفاوت استفاده می شود. لوله کشی آب معمولا بسته به نوع ساختمان شامل یک خط لوله کشی آب و یک لاین جداگانه لوله کشی گرم میباشد . با افزایش متراژ و کاهش تعداد واحدها مسلما دستمزد لوله کشی افزایش پیدا میکند.