راهنمای جامع خرید و نصب پمپ آب خانگی

زمانی که هوا در pump وجود داشته باشد، دیگر قادر به پمپاژ مقدار هوایی که دریافت میکند نیست و نمیتواند به خوبی آب را مکش کند. تا حالا برای شما هم اتفاق افتاده است، زمانی که در حال دوش گرفتن یا شستن ظروف هستید، با نوسان فشار آب پمپ مواجه شوید؟ وقتی که با افت فشار آب مواجه شدید حتما از همسایه ها و واحدهای دیگر بپرسید و مطمئن شوید که افت فشار همگانی است. برای تعیین حجم مخزن ذخیره آب آتشنشانی می بایست از نزدیکترین ایستگاه آتش نشانی جویا شوید زیرا استاندارد های هر منطقه به عوامل مختلفی بستگی دارد و در هر شهر بسته به امکانات و شرایط تاثیرگذار دیگر میزان حجم مخزن ذخیره آب آتشنشانی متفاوت می باشد. براورد هزینه نصب پمپ آب خانگی را نمیتوان به صورت دقیق بیان کرد زیرا که این پمپ ها دارای نوع و مدل متفاوتی بوده که تعمیر هرکدام به صورت تخصصی و متفاوت می باشد که در ادامه به توضیحات بیشتر در این زمینه می پردازیم. این پمپ های آب دارای انواع و مدل های متفاوت بوده و همچنین ظرفیت های متفاوتی از آن ها در بازار موجود می باشند.

دبی این محصول در ارتفاع ۳۲متری (بالاترین ارتفاع) ۲۰ لیتر در دقیقه است است و در پایین ترین ارتفاع یعنی ۲۵ متری، ۹۰ لیتر بر دقیقه می باشد. توجه فرمایید که با ایجاد هر 10 متر ارتفا ع ( مخزن ذخیره آب تا شیر مصرفی آب) یک بار فشار تولید می شود و برای ایجاد فشار 1.5 بار می بایست 15 متر ارتفاع ایجاد نمایید تا به فشار استاندارد آب شهری برسیم. نصب مخزن آب در ارتفاع مانند نصب مخزن آب در پشت بام و یا خرپشته ساختمان این مزیت را دارد که هنگام خاموشی و قطعی برق می توانید به کمک فشار ثقلی از آب ذخیره شده استفاده کنید و این اختلاف ارتفا بین تانکر ذخیر آب و شیر خروجی در ساختمان باعث افزایش فشار آب تانکر می شود. نصب و استفاده از منبع آب در پشت بام ساختمان ( استفاده از فشار ثقلی ایجاد شده). یکی از مهمترین نکات، این است که برای نصب پمپ آب ساختمان و تعمیر آن از افراد متخصص و با تجربه کمک بگیرید. همان طور که میدانید، امروزه بسیاری از افراد با هدف افزایش فشار آب ساختمان، پمپهای خانگی را نصب و راه اندازی میکنند، اما متاسفانه گاهی اوقات تیرشان به سنگ میخورد و به دلایل مختلفی با بالا و پایین رفتن فشار پمپ یا نوسان فشار آب پمپ مواجه میشوند و مدام باید هزینههای زیادی را بابت تعمیر و سرویس دستگاه خود پرداخت کنند.

هر چه حجم مخزن تحت فشار بیشتر باشد تعداد دفعات روشن و خاموش شدنهای پمپ شما کاهش می یابد و بالطبع عمر آن افزایش پیدا می کند. منبع تحت فشار : جلوگیری از روشن خاموش شدن پمپ آب در زمان هایی که شیر آب در مدت زمان کوتاه باز و بسته می شود . زمانی که مصرف آبی وجود ندارد، پمپ های بوسترپمپ (دستگاه افزایش فشار اب) خاموش هستند. همچنین انتقال منبع به پشت بام کار دشواری است به خصوص زمانی برای یک مجتمع آپارتمانی آن را در نظر گرفته باشید پس قبل از خریداری به انتقال منبع به پشت بام توجه ویژه ای داشته باشید. لازم به ذکر است می توانید از دو نوع سیستم افزایش فشار آب بر اساس نیاز ساختمان استفاده نمایید؛ یکی استفاده از پمپ و منبع آب در طبقه پایین و دوم نصب و استفاده از منبع آب در پشت بام ساختمان .

بازسازی استخر در بخشهای مختلف می تواند شامل رفع نقص آب بندی استخر ، تعویض سرامیک های قدیمی ، باز طراحی استخر ، با توجه به وضعیت موجود و مدرن و بروز نمودن ظاهر استخر، اضافه کردن آپشن های جدید مانند تونل مه و آبنما، تعویض لوله های پوسیده فلزی یا معیوب و جایگزینی با لوله های یو پی وی سی با عمر بالا ، تعمیر و تعویض تجهیزات مستعمل مثل پمپ و فیلتر شنی و مبدل و به روز رسانی سیستم های تصفیه و گندزدایی باشد. از این آب نباید برای خوردن استفاده شود و بهتر است از یک دستگاه تصفیه آب خانگی استفاده شود . همچنین مشاوران ما در تیم الوپایپینگ، برای انتخاب بهتر لوله کشی ساختمان، شما را راهنمایی میکنند. کارشناسان ما بعد از دریافت اطلاعات دقیق و انجام بررسیهای لازم، نزدیکترین نیروی خود را به محل مورد نظرتان اعزام میکنند. از این رو هوا در دستگاه جمع شده و تنظیمات فشار آب را بهم میریزد و منجر به کاهش بازدهی دستگاه میشود. به طور معمول در ساختمانهای پر جمعیت و در طبقات بالاتر کاهش فشار آب می تواند مشکلی اساسی ایجاد کند، که اصولا برای رفع این مشکل از پمپ های آب استفاده می شود.

پمپ ممکن است به مرور و به علتهای مختلفی دچار مشکل شود و نتواند نیاز ما را به خوبی قبل برطرف سازد. در صورتی که بدون کشیدن سیفون رنگ وارد کاسه توالت شده باشد، مشکل نشتی در سیفون وجود دارد. یکی از دلایل افت فشار آب پمپ میتواند ایراد از شبکه آب شهری باشد، که برخی از دارندگان این دستگاه با نوسان فشار آب پمپ، فکر میکنند که مشکل از خود پمپ است و آن را تعویض میکنند. هر چه توانایی مقابله با این تغییرات و مخاطرات بهتر و سریعتر باشد، عملکرد گروه طراحی تاسیسات مکانیکی و برقی بهتر و استانداردتر بوده است.

که برای آن باید از بهترین ترفند لوله کشی ساختمان استفده کرد. با این روش میتوان در انرژی هم صرفهجویی کرد برای اینکه نیاز به مخزن هوایی و سپس بهرهگیری از نیروی گرانش جهت انتقال آب در ساختمانهای 10 یا 20 طبقه حذف میشود. نوع استفادهای که از پمپهای آب میشود بسیار گسترده و متفاوت میباشد، مواردی که میتوان از آنها استفاده نمود میتوان به خانه های مسکونی، اداره جات، مصارف کشاورزی و باغی، انواع صنایع و حتی پزشکی اشاره نمود. بالا پایین شدن فشار آب پمپ میتواند علتهای متفاوتی داشته باشد که در ادامه به بررسی آنها و اینکه چگونه میتوان این مشکل را برطرف ساخت، میپردازیم. اگر تاکنون از سختی گیر استفاده نکرده بودید و دچار مشکل افت فشار آب می باشید می بایست ابتدا رسوبات درون لوله ها را از بین ببرید ( اینکار می بایست توسط افراد تاسیساتی مجرب و با کمک اسید انجام می شود ) و با استفاده از سختی گیر ها مانع از رسوب املاح و افزایش فشار اب ابگرمکن شوید.

استفاده از فشار ثقلی بستگی به فشار آب منطقه دارد اگر میزان فشار اب منطقه کمی ضعیف باشد و آب بدون پمپ به پشت بام برسد دیگر نیاز به پمپاژ آب به پشت بام نمی باشد و تنها با مخزن ذخیره و ایجاد فشار مناسب می توان فشار مناسب را تامین نمود. به این ترتیب همکاران ما در کوتاه ترین زمان ممکن و با توجه به سنجش نیازهای شما، پس از ارسال یک پیش قرارداد و دریافت تائیدیه شما، یک یا چند نفر از متخصصین مربوطه را برای سنجش دقیق تر و شروع انجام پروژه به محل مورد نظر شما اعزام خواهند نمود. اعتبار فروشگاه تانکر پلاستیک تضمین کننده کیفیت محصولات انتخابی است در نتیجه شما می توانید بدون نگرانی از موارد عنوان شده به راحتی محصولات مورد نظر خود را انتخاب و خریداری نمایید.

تاسیسات مکانیکی ساختمان قادراست از نظر هماهنگی و جزئیات، چالشهای پیچیدهای را سایت airconditioner1 به وجود بیاورد. هدف از نصب پمپ آب خانگی در ساختمان چیست؟ جالب است بدانید یکی از بیشترین سوالاتی که از کارشناسان ما پرسیده میشود، این است که علت بالا و پایین رفتن فشار پمپ چیست و چگونه میتوانند آن را برطرف سازند. دلیل اصلی افت فشار آب چیست و چگونه رفع میشود؟ حداقل فشار بوسترپمپ موردنیاز به ارتفاع ساختمان شما بستگی دارد.این پمپ ها با توجه به دو پارامتر اصلی فشار و حداکثر مصرف آب طراحی می شوند. می توانید با استفاده از مخزن ذخیره در پشت بام (خر پشته یا ساخت پایه فلزی) فشار آب مورد نیاز ساختمان خود را تامین نمایید. اگر فشار آب شهری در ساعاتی از روز بسیار خوب است (۲ بار یا بیشتر) و در پشت بام شما از نظر استحکام و تحمل بار، امکان تعبیه و نصب شاسی فلزی با ارتفاع حداقل ۵ متر بر روی خرپشته وجود دارد.

معمولا اولین راه حلی که به ذهن ما می رسد استفاده از پمپ آب می باشد ولی استفاده از پمپ آب و نصب آن نیازمند رعایت نکاتی می باشد که در صورت عدم رعایت این نکات هم خود متضرر می شوید و هم دیگران، در ادامه به مشکلات نصب ناصحیح پمپ آب می پردازیم. این لولهکشی معمولاً به صورت توکار انجام میشود و از طبقه پایین ساختمان شروع میشود و به طبقات بالا ادامه مییابد تا اتمام کار، به این روش لولهکشی از پایین به بالا هم اطلاق میشود. لازم به ذکر است نصب مستقیم پمپ به لوله ورودی ساختمان (بعد از کنتور) که البته غیرقانونی هم هست در محلات پرجمعیت و پر تراکم منجر به قطع آب در ساعات اوج مصرف برای طبقات اول و دوم هم خواهد شد. پانل روکش دار گچی را به عنوان ساخت و ساز خشک در صنعت ساختمان سازی به کار می برند این صفحات دارای ترکیبات گچی بوده که با کاغذ کرافت سطح آن را پوشانده اند. همانگونه که متوجه شده اید، امروزه به دلیل مشکل کمبود آب در سطح کشور دچار کم آبی و افت فشار آب در منازل می باشیم، همچنین ساخت آپارتمان های بلند در این کمبودن فشار باعث مشکل نداشتن آب و یا فشار بسیار کم آب در طبقات بالایی ساختمان رو به رو شده ایم.

در گذشته، معمولا از لولههای سربی برای ساختمان سازی استفاده میشد، اما امروزه انواع مختلفی از لولههای مقاوم با کارایی بهتر در ساختمان سازی استفاده میشوند. برای رفع این مشکل امروزه در منازل و ساختمان ها پمپ آب نصب میکنیم که بسیار پرکاربرد می باشد. اما وقتی این سیستم از کار بیفتد، برطرف کردن مشکل به سختی و دشواری انجام میگیرد. سپس صبر کنید تا پمپ خاموش شود و بعد، شیر فلکه بعد از پمپ را به میزان بسیار کمی باز کنید. ببینید آیا این کم فشاری ناشی از رسوب آشغال داخل توری شیر آلات است، برای اطمینان پس از تمیزکاری فشار را مجددا کنترل کنید. اگر فشار آب ساختمان شما از سایر ساختمان های موجود در منطقه کمتر است، با شرکت آب و فاضلاب تماس بگیرید.شرکت آب و فاضلاب مسئول بررسی فشار آب تحویلی تا قبل از کنتور است. برای از کار انداختن این فرایند پنل هایی در قسمت های مختلف ساختمان نصب شده که با آن می توانید این فرایند را متوقف کنید. در این قسمت میخواهیم به مهمترین و اصلیترین علل بروز این مشکل بپردازیم. پمپ آب خانگی از چه قسمت هایی تشکیل می شود؟ در برخی مواقع نیز از واتر پمپ برای آبیاری باغ ها و استفاده از سیستم آبپاشی اتوماتیک استفاده می شود.با توجه به اینکه هر ساختمان چند واحد دارد و مقدار بنا و میزان آب مصرفی به چه مقدار است ، همچنین با توجه به تعداد شیر آب، دوش حمام و …

از ابتدا تا کنون، جلب رضایت مشتریان و فراهم کردن راحتی و دسترسی راحتتر آنها به تعمیرکاران متخصص، یکی از مهمترین دغدغه های این مجموعه به شمار میرود. اگر شما قصد دارید در زمینه لوله کشی آب در ساختمان فعالیت کنید لازم است دوره آموزش لوله کشی آب را که در قالب 40 ساعت کارگاه ارائه می شود و شامل کلیه مباحث مربوط به آموزش لوله کشی آب می شود شرکت نمائید. بوسترپمپ ها به عنوان یکی از راه های افزایش و حفظ فشار آب ساختمان ( دستگاه افزایش فشار اب ) جایگاه مهمی دارند. مکش پمپ روی شبکه آب و فاضلاب می تواند باعث مکش آب آلوده به داخل شبکه آب شرب گردد. و پیش از تصویب نباید روی لولهها را پوشاند.

رفع این مشکل نه به دست مشتری و نه به دست تعمیرکاران ممکن است و به اداره آب و فاضلاب مربوط میشود. گام بعدی مشخص کردن قطر لوله ها می باشد که با در دست داشتن مقدار مصرف در هر شاخه و محدوده مجاز سرعت در لوله ها که بین ۲ تا ۶ فوت بر ثانیه میباشد از طریق جدول بدست می آید. بر اساس مبحث ۱۶ مقررات ملی ساختمان، نصب و قرارگیری پمپ تامین فشار آب بلافاصله بعد از کنتور آب ذیل غیرقانونی می باشد و پیگیری قانونی دارد. 1. انشعابات و خروجی را روی فشار کم قرار دهید، تا از بالا رفتن دمای پمپ جلوگیری شود. در این آب استخر پایین تر از لبه استخر میباشد (اسکیمر معادل با کلمه کف گیر نیز میباشد) آب در استخر وقتی وارد اسکیمر ها میشود آب از داخل سبد قرار داده شد در اسکیمر رد خواهد شد اگر اجزایی در داخل آب وجود داشته باشد و درشت باشند مانند مو،کیسه نایلون،برگ و… در مناطقی که جاذبه توریستی و تفرحی دارد در مواقعی از سال حتی با قطعی آب نیز مواجه می شوند. بسته به اندازه جکوزی امکان دارد که از یک یا چند دریچه تخلیه آب روی آن استفاده شود و حتی در لوله کشی فاضلاب جزیی در جکوزی خانگی بهتر است که از دو خروجی آب و یا دریچه تخلیه آب استفاده گردد.