خدمات تاسیسات ساختمان

12.4.3 یک مشکل شایع دیگر، چرخش پروانه موتور و صحت انجام آن، اما عدم ریزش آب روی پوشال های کولر می باشد. ترموستات را تعويض نماييد.حتما” هنگام خريد ترموستات جديد،توجه داشته باشيد که ترموستات مختص کولر گازي را خريداري نماييد. شاید برایتان جالب باشد که بدانید نوع لوله کشی فاضلاب تا چه حد در زندگی ما تاثیرگذار است. همچنین لازم به ذکر است که منطقه نیز در نوع و سبک نقشه بسیار تاثیرگذار هستند. طبق بررسیها، در صورتی که لوله کشیهای فاضلاب یک منطقه مسکونی غیراصولی باشد، میتواند به صورت مستقیم در سلامت ما تاثیرگذار باشد. مباحث دوازده تا نوزدهم از جمله مباحثي از مقررات ملی ساختمان هستند که به تاسيسات مکانيکي ساختمان پرداخته­ اند و کليه مهندسان در طرح و نظارت و کليه مجريان و پيمانکاران در اجراي ساختمان ملزم به رعايت آنها هستند. ۵٫ در تهیه طرح و اجرای تأسیسات برقی ساختمانها، شدت روشنایی مصنوعی برای هر نوع محیط کار باید بر اساس مقادیر استاندارد شدت روشنایی انتخاب شود.

پمپ آب نیم اسب برای خانه و محل کارهای کوچک مورد استفاده قرار می گیرید. برای کارهای خود متخصصان حرفهای و قابل اعتماد پیدا کنید. این انتخاب، بر حسب تعداد کارهای انجام شده ، نظرات سایر مشتریان و امتیازات ثبت شده ایشان صورت میگیرد. لوله کشی فاضلاب چیست و چرا انجام میشود؟ هر لوله کش ساختمان باید قادر باشد تمام این مراحل را از طراحی لوله کشی تا نصب و تست مسیر لوله کشی به دقت و با رعایت تمام جزئیات به انجام برساند. این روش به صورت روکار انجام نمیشود و برای پیاده سازی آن نیاز به کنده کاری و نصب لولههای در عمق دیوار و کف ساختمان نیست.

استفاده از روش روکار معمولاً در ساختمانهای قدیمی که لوله کشی گاز بعداً به آنها افزوده میشود، متداول سایت airconditioner1 است. در ادامه با برخی از مواد متداول برای لوله کشی اشاره میکنیم. در برخی مناطق که با افت فشار آب مواجهند، برای حفظ جریان کافی آب در مصارف خانگی با تجاری، خرید پمپ آب ضروری است. متاسفانه کشورمان، جزو کشورهایی در جهان محسوب میشود که از لحاظ سیستم فاضلاب و لوله کشی آن دارای ضعفهای بسیار زیاد است و متاسفانه خیلی از مشکلاتبهداشتی و بیماریهایی که ما درحال حاضر داریم و میان مردم بسیار رایج میباشند، مثل سنگ کلیه، آسم، مشکلات پوستی و تنفسی و …

به این شکل که با انتقال لوله های آب و حتی لوله کشی فاضلاب به زیر سقف کاذب، زیر کناف و داکت های از پیش معین شده، لوله ها در شرایطی بدون فشار ساختمان و بتن و سازه قرار گرفته و بدین شکل بدون داشتن استرس از بابت نیاز به خرابی و کندن و تعمیر لوله ها در شرایط بحرانی، هم شرایط محیطی و لوکس بودن محیط رعایت شده و هم این که دسترسی به لوله ها آسان خواهد بود. تعیین محل شیر های مصرفی که در پلان به صورت دایره تو پر(ویا دو خط متقاطع عمود برهم) به قطر 0.02 رسم می نمایند. علاوه بر لوله های آب سرد و آب گرم لوله سومی به نام لوله گردش آب گرم که معمولا از آخرین مصرف کننده گرفته شده و در محل ورود آب سرد به منبع آب گرم وصل می شود. به همین دلیل در اکثر نقاط دنیا بخاطر هزینه های بالای برق و صدای زیاد چیلرهای تراکمی نسبت به چیلرهای جذبی و قیمت کمتر سوخت های فسیلی نسبت به انرژی الکتریکی، مهندسان و شرکت های مشاوره را بسمت طراحی و استفاده از چیلرهای جذبی سوق داده است. البته به این نکته مهم توجه داشته باشید که مدل های قدیمی پکیج طوری طراحی شده بودند که در حالت عادی آب در مسیر رادیاتورها یا همان گرمایش جریان داشته باشد، اما در نمونه های جدید حرکت آب در حالت عادی به سمت مبدل ثانویه است.

از جمله رایج ترین انواع لوله ها که می توان از آنها در تاسیسات ساختمانی استفاده کرد می توان به: لوله های فلزی( لوله های آهنی و فولادی) گالوانیزه، لوله هایی از جنس چدن، لوله های پلی پروپیلن( این لوله ها را با نام “لوله های سبز” نیز می شناسند)، لوله های چندلایه( نام دیگر آنها لوله های “سوپرپایپ” می باشد)، لوله های PVC( دارای انعطاف)، لوله های پنج لایه، لوله هایی از جنس CPVC( اسم دیگر آنها لوله های کلرینیتد پلی وینیل کلراید)، لوله های پلی اتیلن( لوله ی PE)، لوله های برنجی پوشیده شده با کروم و لوله های مسی، اشاره نمود. مدل های ساخت و آماده سازی استخر متفاوت بوده و بر حسب هزینه و بودجه مد نظر می توان پروژه ساخت آنها را پیاده سازی نمود. موتور با سرعت متغیر: می تواند برای کنترل جریان در سیستم با تغییر سرعت پروانه استفاده شود. در این نوع از اتصالات در انتهای هر لوله از یک صفحه استفاده میشود که بر روی آن سوراخهایی برای پیچ شدن دو صفحه در مقابل هم وجود دارد. این لوله » لوله گردش آب گرم « یا » گرم از آخرین مصرف کننده هر واحد تا مخزن آب گرم کشیده شده است و در محل ورود آب سرد به مخزن آب گرم وصل می شود.

لوله PVC از جمله اولین لوله های پلیمری مورد استفاده در صنعت ساختمان است که انعطاف پذیری آن بالا می باشد. بعدازآن باید به فاضلاب سرویس های بهداشتی اشاره کرد که به طورکلی از همه سیستم فاضلاب خانه جدا بوده و از لوله مخصوص به فاضلاب ریخته می شود. انواع سیستم لوله کشی با استفاده از مواد مختلفی صورت میپذیرد. یکی از پرکاربردترین مواد برای لوله کشی پلاستیک است. چدن مقاومت بالایی در برابر خوردگی و سایش دارد به همین دلیل برای لوله کشی سیستمهای خطوط آب زیرزمینی مناسب است. همانطور که از اسم آن مشخص است، جنس آن از چدن میباشد و از دلایلی که دیگر در سیستم فاضلاب ساختمانها استفاده نمیشود، وزن بالای لوله ها است که همین موجب خرابی بسیار زیاد در بحث لوله کشی میشود.

اجرا نمودن تاسیسات فوق مستلزم انجام مرحله هایی می باشد که به این صورت است, ایجاد کردن برخی شیارها بر روی دیوارها برای نصب کردن پریزها و لوله های برق و کلید ها و بعد از این کار نوبت به سیم کشی و کابل کشی ساختمان می رسد, پس از اتمام این مرحله بایستی کلید ها و پریز ها را نصب نمود که بعد از آن هم اقدام به نصب تجهیزات و روشنایی ها می نمایند. استانداردهای مختلفی برای مواد انواع لوله کشی مانند لوله کشی آب، لوله کشی گاز، لوله کشی فاضلاب و لوله کشی سیستم گرمایشی و لوله کشی عایقهای کابل برق وجود دارد. بهعنوانمثال لولههای انتقال آب گرم در لوله کشی سیستم گرمایشی دمای بسیار بالاتری از هوای اطراف دارند. این مورد شاید در ابتدا امر ساده ای به نظر برسد، اما اگر انجام آن را به یک فرد نابلد بسپارید، قطعا با مشکلات عدیده ای در سیستم گرمایشی منزل خود رو به رو خواهید شد. اما عیب اصلی این سیستم لوله کشی نیاز دائمی آن به واشر بین دو صفحه برای جلوگیری از نشت در آن است.

به همین دلیل لوله کشی فاضلاب به سبک پوش فیت درحال حاضر در سازمانها و ساختمانهای مهم از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است. این سبک از لوله کشی نیز همانند چدنی درحال منسوخ شدن است اما به دلیل مقاومت بسیار بالای لوله ها و هزینه بسیار کمی که دارند، هنوز هم مورد استفاده قرار میگیرند. اینگونه پمپ ها به صورت عمودی در کار قرار میگیرند ورودی و خروجی روبروی همدیگر است یا بالا یا پایین پمپ قرار میگیرد الکتروموتور در یه طرف (ابتدا یا انتها) دستگاه قرار میگیرد و شفت موتور به صورت عمودی به پمپ کوپله میشود. لولههای پلاستیکی بیشتر در صنایع ساختمان سازی مورد استفاده قرار میگیرند.

در ادامه به همه این موارد خواهیم پرداخت تا اگر قصد تهیه سیستم تهویه مطبوع را دارید، انتخاب مناسب و درستی داشته باشید. اولین مرحله در لوله کشی ساختمان تهیه یک نقشه مهندسی شده و سپس اجرای دقیق و درست آن است اما مراحل بعدی تا حد زیادی به نوع لوله ی مورد استفاده بستگی دارد. اما به دلیل قیمت بهتر، بیشتر از فولاد به این منظور استفاده میشود. موارد بسیاری دیده می شود که نصب غیر تراز این سنگ ها باعث تجمع آب در گوشه ای از توالت می شود که اصلا خوشایند نیست ، استفاده از سنگهای توالت با کیفیت خیال شما را در مورد دوام و طول عمر آن راحت خواهد کرد. روکش استخر خانگی: روکش ها مناسب زمانی است که استخر شما در داخل حیاط و یا در محیطی باز قرار داشته باشد و برای جلوگیری از ورود گرد و خاک و … لازم به ذکر است که چیزی نزدیک به هفت دهه از این سبک از لوله کشی استفاده میشود، اگر چه نسخههای امروزی تکامل یافته نسخههای قدیمی به شمار میروند. خوشبختانه لوله کشی به سبک پلیکا یا پی وی سی مشکلات ذکر شده را ندارد و از لحاظ قیمت نیز بهترین گزینه محسوب میشود.

به طور کلی یک سیستم لوله کشی شامل اتصال کامل تجهیزات لوله، از جمله لوله، اتصالات، پمپها، عایق، مبدلهای حرارتی، شیرها و مخازن است که به صورت یکپارچه به هم متصل شدهاند. یادگیری کامل اصول زون بندی فشار در ساختمان های بلند مرتبه برای شما چقدر جذاب است؟ در ادامه شما را با انواع لوله کشی فاضلاب آشنا میکنیم. به علاوه در هنگام نصب آن باید نهایت دقت به کار برده شود تا سنگ توالت به صورت درست در جای خود قرار گرفته و کاملاً با لوله کشی فاضلاب هماهنگ شود ، در شرکت تأسیسات مردانی علاوه بر خدمات نصب توالت، در هنگام گرفتگی نیز میتوانید از کارشناسان لولهبازکنی این شرکت بهره ببرید ، استفاده از یک شرکت تأسیساتی که بتواند همه این انواع خدمات مورد نیاز را به صورت یک جا و با منصفانهترین قیمت و بالاترین کیفیت ممکن به انجام رساند، بسیار مهم است ، توصیه میکنیم پیش از هر اقدامی با مشاورین شرکت ساختمانی مردانی تماس برقرار کنید. در این راهنما شما را با انواع مسائل مربوط به سیستمهای لوله کشی آشنا میکنیم. به صورت کلی هر سبک از لوله کشیها، با توجه به نیاز یک ساختمان و علی الخصوص منطقهای که شما در آن زندگی میکنید، تعیین میشود.

لوله پلی اتیلن موجب نشتی آب نمیشود و دارای قابلیت اتصالی بالایی است. پُمپ یا تُلُمبه، (به انگلیسی: Pump) وسیلهای است که به روش مکانیکی، سیالات (گازها و مایعات) را جابجا میکند. استفاده از این روش برای سیستمهای لوله کشی کم فشار مانند سیستم لوله کشی آب خانگی مناسب است. ساختار این عایق به صورت سلول بسته است و مقاومت آن در برابر آلودگی, رطوبت, بخار آب و حرارت بسیار بالا می باشد. در این قسمت از مقاله قصد داریم به این مشکل بپردازیم که چرا دمای پمپ آب بالا می رود؟داغ شدن بیش از حد دستگاه، یکی دیگر از مشکلات معمول پمپ های آب خانگی است، که ممکن است در فصل تابستان و استفاده مدام از آنها، موتور داغ شده و باعث عدم کارکرد درست پمپ شود.

مواد مورد استفاده برای لوله کشی باید متناسب با عملکرد مورد انتظار از سیستم لوله کشی انتخاب شود. البته انتظار نداشته باشید که اگر پمپ ۳۰۰۰ لیتر در ساعت خروجی دارد حتما همین مقدار را برای شما پمپاژ کند مسائلی مثل ارتفاع و شیب و اتصالات به کار رفته در خط لوله میتواند فشار چریان را کاهش دهد لطفاً برای طراحی سیستمهای آبیاری تحت فشار به این نکات توجه بفرمایید که متضرر نشوید. لوله کشی پکیج و لوله کشی فاضلاب را حتما باید جدی بگیرید، چنانچه توسط افراد غیرمتخصص صورت بگیرد، ضررات جبران ناپذیری چه از لحاظ سلامتی و چه از لحاظ مالی به شما و یا ساکنین جایی که سکونت دارید، وارد خواهد شد. انواع سیستم لوله کشی برای رفع نیاز جا به جایی مایعات و گازها و همچنین ایجاد حفاظ از تأسیسات حساس مثل کابلهای برق، تنوع فراوانی یافته است. هر گاه به علت زیاد، تامین شیب پیستونه میسر نباشد، می توان نقاط تخلیه فرعی دیگر ی در طول مسیر لوله ایجاد کرد و لوله را از این نقاط به طور قائم به تراز بالاتری برد. به طور کلی تاسیسات ساختمان، اجزای مهم ساختمان از جمله شرایط دیداری، حرارتی، شنیداری و بهداشتی برای آرامش و راحتی ساکنان را فراهم میکند.