۱۵ عکس و نکته از طراحی خانه دوبلکس

با توجه به کاربری هر پروژه، مقیاس کار و میزان نیاز به مدارک معماری پروژه جهت اجرا تغییر میکند، پس معیارهای تاثیرگذار بر قیمت طراحی اعلامی هم باید متفاوت باشد. مقدار قطعی هزینه لوازم را نمی توانم بگویم چون بسیاری از لوازم و اکسسوری ها به مرور زمان و بخشی از مبلمان چند سال قبل خریداری شده است که این مبلمان مجدد تغییر رنگ چوب و روکش داده شد. یک نیم ست مبل قدیمی هم موجود بود که سال ها قبل از مادرم که قصد داشت آنها را ببخشد، گرفتم و چون رویه کوبی آن ساده بود، خودم ابر و پارچه اش را به رنگ زرشکی تعویض کردم و در حال حاضر در اتاق خواب جای خودش را پیدا کرده و با پشت تختی زرشکی رنگی که روی دیوار کار شده بود، به طرز زیبایی همرنگ و ست شده است. ولی هنوز به کمی تغییر نیاز داشت و ما هم مجددا مقداری بازسازی اتجام دادیم که حدود ۴ ماه طول کشید تا بازسازی جدید، تکمیل و خرید لوازم تمام شود و بازسازی کوچکی که خودمان انجام دادیم، حدود ۳۰ میلیون تومان هزینه داشت.

طراحی داخلی خانه یک خوابه

به نظر من افرادی که می دانند چه می خواهند و سبک دکوراسیون خود را پیدا کرده اند که چه بهتر، خانه شان اصالت و هویت خواهد داشت حال هر سبکی که باشد. البته اگر این موارد هم وجود داشت از نظر من خانه کاملا بی نقص می شد. به این فکر کنید که یک مغازه دار برای فروشگاهش یک طراحی داخلی خوب و شیک نیاز دارد و سفارش می دهد، هدف او از این طراحی داخلی حس امنیت و خوشحالی در آن فضا نیست، بلکه جلب توجه مشتری و بالا بردن فروش خود است. این سبک از طراحی اصالت، صمیمیت، گرمی، حس زندگی و طراوت را به فضا می بخشد. بسیاری از افراد در خانههایی زندگی میکنند که میتوان آنها را سنتی توصیف کرد. طراحی مدرن شهری در جوامع جهانی با توجه به وابستگی آن به سبک معاصر، مدرن و صنعتی برای افزایش سطح زندگی جهانی، روشی نامحدود (ازنظر زمانی) و تأثیرگذار در دکوراسیون را به وجود میآورد.

صندلی بامبوی بزرگ قدیمی: سال ها قبل از جمعه بازار پارکینگ پروانه خریدم که بسیار خراب بود و خودم رنگ و تعمیرش کردم و برای آن تشک کف و دسته دوختم. ما تقریبا یک سال است که در این منزل ساکن شده ایم. جالب این است که بدانید رنگ چوبش را از قهوه ای سوخته به ورق نقره تغییر دادیم اما رنگ پارچه را تقریبا با یک درجه روشنتر، به همان رنگی قبلی اش یعنی صورتی کمرنگ انتخاب کردم. در این قسمت، دیوار که با کمدهای ذخیره سازی پوشانده شده، پرده پنجره، بهمراه مبل راحتی ال و فرش جلوی مبل، خاکستری هستند اما برای انرژیک نشان دادن فضا، رنگ صورتی توسط کوسن مبل و قسمتی از طرح روی فرش به دکوراسیون اضافه شده است.

طراحی داخلی خانه سنتی

آیا شما قصد دارید دکوراسیون داخلی قبلی از پایه تغییر دهید یا فقط قصد اصلاح آن را دارید؟ علاوه بر این، دوست دارید در محوطه ویلا، استخر و فضای نشستن تعبیه شود؛ یعنی نیاز به طراحی محوطه و روف گاردن هم دارید. در طراحی حیاط و فضاهای باز، فضای رستورانها و کافیشاپها، دکوراسیون فضاهای مسکونی مانند اتاق خواب، پذیرایی، نشیمن و… در این مقاله تصاویری از طراحی داخلی ساختمان مسکونی ایرانی مدرن و امروزی را خواهیم دید. بدیهی است سلیقه شخصی من مهمترین دلیل انتخاب این سبک و رنگ در دکوراسیون منزل است. چه خانهای مدرن و لاکچری داشته باشید چه خانهای کوچک و ساده، فرش یکی از وسایلی است که به دلیل اینکه سطح زیادی از کف زمین را پوشش میدهد، خیلی سریع نظر هر شخص را جلب میکند.

همانطور که می دانید طراحی داخلی منزل به سبک شیک و خاص نقش مهمی در زیباتر شدن ساختمان ایفا می کند و به منظور هماهنگ سازی اجزاای داخلی منزل طراحی دکوراسیون داخل منزل ایرانی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و در واقع هدف از انجام اینکار زیباتر شدن محیط منزل و به وجود آمدن فضای دل انگیز می باشد اما برخی از افراد اطلاعی در مورد نحوه چیدن وسایل به روش خاص و زیبا را ندارند. از طراحی دکوراسیون منزل ایرانی سنتی با عناصر مدرن و نور پردازی ساده اما حرفهای گرفته تا دکوراسیون داخلی ایرانی مدرن با جدیدترین و به روزترین وسایل لاکچری همگی میتوانند یکی از انتخابهای شما برای چیدن یک خانه رویایی و زیبا باشد. بارها و بارها لوازم و وسایل خانه را جابه جا کردم تا مکان مناسبشان را پیدا کنم.

برای تغییر شکل و کاربری این فضا، محور طولی کف تقویت شده و عناصر اصلی مانند تیر چوبی، سطوح سرامیکی، راه پله اصلی، ناهمواری هایی که فضای فروشگاه را از بخش مسکونی جدا ساخته و پنجره هایی با قوس نیم دایره حفظ شده و به صورت دست نخورده باقی ماندند. اگر به دنبال زیباترین دکوراسیون داخلی منزل هستید، به این نکته توجه کنید که تنها خرید وسایل جدید و مدرن راه حل زیباترین دکوراسیون نیستند و در واقع این چیدمان و سلیقه شما در هماهنگ کردن وسایل با یکدیگر هستند که منجرب به ایجاد دکوراسیون منزل ایرانی جدید و شیک خواهد شد.

وارد بخش قیمتگذاری آنلاین میشوید و قسمت ویلا را انتخاب میکنید. همانطور که اگر خودتان این اطلاعات را وارد کنید میبینید، شما میتوانید تنها با 32 میلیون تومان برای ویلایی با این شرایط، تمامی مدارک ذکر شده را از “طرح تو طرح” دریافت کنید، آن هم نه یک طرح از یک معمار، بلکه دهها طرح از دهها معمار با ایدهها و خط فکریهای متنوع. اگر آشپزخانهی شما به گونهای است که میتوان از درگاه آن چیزی آویزان کرد، بهتر است از گلیمآویزهای پشمی رنگی و سنتی ایرانی استفاده کنید.

طراحی داخلی خانه های ایرانی

در چند سال اخیر صاحب آن تصمیم داشت تا به بازسازی این ساختمان بپردازد و آن را به صورت یک خانه دوبلکس برای خود و خانواده اش طراحی تبدیل سازد. وقتی ما به این خانه آمدیم، بسیاری از لوازممان به نحوی با منزل هماهنگ بود و به آن ربط داشت که انگار بعد از اسباب کشی و مخصوص همینجا انتخاب و خریداری شده اند، همانطور که گفتم گویی این خانه منتظر ما بود. من اکثرا برای خودم خیاطی می کنم و بعضی از لباس هایم را خودم می دوزم، اما اگر لباس آماده هم بگیرم، حتما به آن تغییراتی می دهم که به شخصیت خودم نزدیکتر شود، در واقع به نوعی گویی همه وسایلم امضای خودم را دارند. اما طعم اصیل چایی را می توان با همین سماورهای سنتی تجربه نمود، نه با چای سازهای مدرن و امروزی! اما اگر نمی دانند چه سبکی را دوست دارند و در واقع از خودشان ایده ای ندارند، به جای اینکه بی هدف خرید کنند و کورکورانه فقط تعدادی اشیا را گرد هم بیاورند، که هر کدام یک ساز می زند، مجموعشان هیچ ربطی به هم ندارند و زیبایی و آسایش را نمی توانند به خانه شان دعوت کنند، حتما از یک فرد متخصص کمک بگیرند تا منزلشان دارای هویت و اصالت شود.

قیمت طراحی داخلی منزل وقتی از طراحی یک اتاق نشیمن به سبک صنعتی صحبت میشود، پای رنگهای خاکستری، سیاه و سفید در میان است! شاید شما هم جز افرادی باشید که دیگر برای خرید فرش یا مبل اول به بازار مراجعه نمیکنید، ابتدا تصاویری از مدلها و رنگهای مختلف مبل، کمد یا فرش را جستجو میکنید و در نهایت سبک نزدیک به چیدمان خانه خود را انتخاب میکنید. این یعنی شما نیز قبل از خرید یک محصول جدید برای خانه خود در همان ابتدا به فکر بهترین دکوراسیون منزل هستید و به طراحی دکوراسیون میاندیشید! به آن ورق کامل و یا استاندارد نیز گفته می شود. اما در چه بخش هایی از دکوراسیون می توان از چوب بهره برد ؟ اما پس از مشاوره متوجه خواهیم شد که کمک گرفتن و گفتگو با مشاوران باعث می شود. دیزاین چوبی به طرز ظریفی شیک و لاکچری هستند و احساس مدرن بودن را در فضا القاء می کنند.

گزینش قابهای هنری و قاب عکس متناسببا فضا و سلیقه مد نظر شما، از فاکتورهای مهم دیگر در طراحی بوده و بسیار مورد توجه قرار می گیرد. شما می توانید با مراجعه به پروفایل عکاس، کلیت فضای خانه را با بازدید کلی عکسها به دست آورید. مهم ترین عامل جداکننده فضاها، پلکان و اختلاف ارتفاع میان دو طبقه است که به شما اجازه ی طراحی مناسب تری برای فضای خانه می دهد. این ویلا از یک طرف به دیوار جداکننده زمین چسبیده است پس نیاز به طراحی سه وجه نما هم دارید.

زیبایی، راحتی و کاربردی بودن، متفاوت و خاص بودن از مواردی است که برای دکوراسیون منزل در نظر دارم. همچنین می توانید به راحتی جنس و رنگ دیوارها و کفپوش را انتخاب نمایید. درب با روکش چوب بهترین گزینه برای افرادی است که زیبایی و قیمت مناسب را با هم می خواهند. اگر آشپزخانه شما دارای شلف یا قفسههای بدون درب و یا ویترینهایی با درب شیشهای است، بهتر است از ظروف سنتی و ایرانی را در آنها جای دهید. به طور کلی، رعایت اصول در کنار محدودیتهای طراحی و دیزاین نیازمند جزئینگری و تجربه است، علاوه بر اینها آشنایی اولیه با سبکهای دکوراسیون داخلی نیز کاملا ضروری به نظر میرسد. اگر منظور عیب منزل است، با توجه به متراژ کاش سه خوابه بود. البته تعبیه کمدهای جادار هم برای کمبود فضا راه حل مناسبی بود.

حال، نوبت شماست. همانطور که توضیح داده شد، اطلاعات پروژهتان را در بخش تعیین قیمت طراحی وارد کنید. در بخش زیربنا عدد 230 را وارد میکنید و به سوال “نیاز به طراحی پلان” پاسخ بله میدهید. مثلا در نظر میگیریم که زیربنای کار شما 600 متر مربع است و دو وجه نما دارد. در زمین 500 متری خود قصد ساخت یک ویلای دو طبقه دارید که طبقه همکف 130 متر و طبقه اول 100 متر مساحت دارد؛ پس زیربنای شما 230 متر مربع محاسبه میشود. بدین صورت که طبقه ی همکف به عنوان انبار و فروشگاه مورد استفاده قرار می گرفته و طبقه ی شیروانی آن دارای کاربری مسکونی بوده است. همچنین تصمیم دارید در طبقه همکف آشپزخانه، سرویس بهداشتی و نشیمن داشته باشید و در طبقه اول، اتاق خوابها، بالکن و باقی سرویس بهداشتیها قرار بگیرد و میخواهید بعضی از این فضاها طراحی داخلی داشته باشند؛ پس شما نیاز به دو تیپ پلانی دارید.

و به خاطر داشته باشیم که در هنگام شب که چراغ فضاهای داخلی روشن می شود تاثیر شیشه های رنگی را می توان در حیاط دید. در سالن غذاخوری نیز می توان از میز و صندلی های چوبی در طیف رنگی متنوع استفاده کرد. به عنوان مثال استفاده از استانداردهای اروپایی و آمریكایی جهت اجرای پروژه هایی در مناطق خلیج فارس، جایی كه آب و هوا و مواد و مصالح ساختمانی و مهارت افراد متفاوت با همه این عوامل در شمال اروپا و آمریكاست، باعث می شود تا دوام و پایایی سازه های بتنی در مناطق یاد شده كاهش یافته و در بهره برداری از سازه نیز با مسائل بسیار جدی مواجه گردیم. بهتر است اتاق خواب های یک خانه دوبلکس، مساحتی بین 20 تا 25 متر داشته باشند. اتاق خواب منزل باید مکانی راحتتر از سایر بخشهای منزل باشد.

طراحی داخلی فضای خانه

برای کف سالن با متریال های براق و بازخورد نور بالا از سرامیک رنگ روشن استفاده کنید تا فضا را بزرگتر نشان دهد. رنگهای روشن و بهویژه رنگ سفید عاملی است که باعث میشود فضای خانه بزرگتر به نظر برسد. استفاده از صندوقچه های قدیمی مادر بزرگ ها به جای میز تلویزیون پیشنهاد میشود. ظروف: برندهای مختلف مثل ایکیا، مپکو، لئوناردو که اکثرا از فروشگاه خانه و آشپزخانه، ایکیا ، فروشگاه اکسیر، فروشگاه گل افشان و بازار بزرگ خریداری شده اند.

دکوراسیون داخلی خانه ی چوبی

این آلودگیها مانع از ایجاد چسبندگی لازم بین لایه تعمیری و بتن طراحی داخلی منزل سه خوابه مادر می گردند. اگر شما هم چنین آرزویی دارید و می خواهید یک خانه دوبلکس برای خود طراحی کنید، پویانو را تا پایان این مطلب همراهی کنید. گاهی اوقات تابلو را میتوان به گونهای طراحی کرد تا به مجموعهای برای تغذیه توان از شبکه برای انجام آزمایش بار اجازه دهد. ما فکر می کنیم چیزهای زیادی برای یادگیری در اینترنت وجود دارد که احتمالا می توانید از آن به عنوان یک رسانه استفاده کنید تا به شما در تماشا و یادگیری کمک کند؛ با این حال هرگز خرید آنلاین خود را به صورت غیر حرفه ای انجام ندهید، چراکه حتما از این کار پشیمان خواهید شد، مانند لوازمی که بعد از خرید متوجه می شوید که آن چنان هم مفید نیستند و یا نسبت ها و اندازه ها اشتباه هستند. همانطور که در ابتدای مقاله به آن اشاره شد، المانهای سنتی و هنرهای دستی بسیاری هستند که روح و فضای خانه ایرانی را منحصر به فرد و دوست داشتنیتر میکند؛ یکی از آن المانها نقش پر رنگ فرش در خانهی ایرانی است.

طراحی داخلی منزل ایرانی مدرن