همه چیز درباره لوله کشی ساختمان

هماهنگی بخشهای مختلف تاسیسات باهم و هماهنگی بخش تاسیسات با طراحی ساختمان یکی دیگه از اصول مهمی است که معمولا افراد از سایت airconditioner1 اون غافل میشن. تمام این قسمت های نام برده شده در هنگام لوله کشی و نصب و اجرایشان، نیاز به تخصص و مهارت درستی دارند تا افرادی که در آینده ساکن آن ساختمان می شوند، از آسایش کافی بهرهمند شوند. پاسخ کارشناس فروش: برای پاسخ به این پرسش باید شما تعداد نفراتی که در این منزل ساکن هستند و همچنین میزان افت فشار و یا قطعی را نیز اعلام نماید. در این حالت همزمان با کارکرد پمپ هم ورودی به مخزن داریم و هم خروجی و تعداد دفعات روشن و خاموش شدن پمپ نیز به مراتب کمتر خواهد بود. در شکل زندگی امروزه این سیستم از حالت سنتی به شکل هوشمند در حال تغییر است و کاربران آن نیز در حال افزایش هستند. با توجه به شرایط فعلی و کاهش منابع آب در بسیاری از شهر ها، برای حل دائمی مشکل کاهش فشار آب ساختمان، شما نیاز به مخزن ذخیره آب، پمپ آب، مخزن تحت فشار به همراه اتصالات آنها خواهید داشت.

عملیات اجرایی بازسازی و مرمت کامل دو ساختمان و محوطهسازی آن پس از تهیه طرحهای اجرایی توسط مؤسسه گنجینه ملی آب ایران وابسته به وزارت نیرو در سال ۱۳۷۶ آغاز و در تاریخ ۴/۶/۷۸ با حضور معاون ریاست جمهوری وقت و مدیران ارشد وزارت نیرو و سایر ارگانهای ذیربط افتتاح گردید. بر اساس توصیه سازمان نظام مهندسی (مبحث شانزدهم مقررات ملی ساختمان) می بایست همیشه آب مصرفی 12 ساعت را در ساختمان ذخیره داشت . جاذبه های گردشگری روستای برغان شامل پل برغان ، آتشگاه کرج ، میدان برغان و حسینیه آن میباشد ، به طوری که حسینیه برغان یکی از آثار ملی ایران است و در سال ۱۳۸۲ هجری شمسی به ثبت رسیده و قدمت آن به دوران صفویان باز می گردد. در ادامه به مهم ترین گام های مرحله ی دوم برق کاری ساختمان پرداخته ایم. به طورکلی اگر این نوع از جکوزی را معمولاً با آب سرد در نظر بگیرید، در آن صورت مکمل جکوزی های آب گرم می باشند. یکی از بهترین مکان های نصب مخازن آب، پشت بام است. از فروشنده برگه های تاییده استاندارد و بهداشت را بخواهید. در غیر این صورت و اگر فقط شما با این مشکل مواجه هستید، باید به دنبال علتی در شیرهای آب و لوله های داخلی ساختمان خودتان باشید.

این که یک استخر چطور می تواند تصفیه آب را انجام دهد از مهم ترین مسائلی است که در خصوص انواع تاسیسات استخر باید به آن برسیم. اگر استخر شما رنگ مایل به قرمز دارد ، احتمالا آب استخر شما آهن دارد. بنابراین یک آپارتمان 4 واحدی ( هر واحد 5 نفر ) با 20 نفر جمعیت در تهران بر اساس اعلام شرکت آب و فاضلاب یک مخزن 1000 لیتری برای ذخیره نیاز دارد و این میزان بنابه توصیه سازمان نظام مهندسی 1500 لیتر می باشد. عدم تناسب زیرساختهای تاسیسات شهری با جمعیت شهر نشین ، در کنار الگوی نامناسب مصرف آب شهروندان ، بسیاری از شهرهای کشور را با افت فشار آب شبکه مواجه ساخته است. به صورت کلی یک پمپ آب، با داشتن چهار فاکتور سوخت، جرقه مناسب، کمپرس مناسب و حداقل دور، باید بدون مشکل روشن شود و به پمپاژ آب مشغول شود. گروه فنی مهندسی آریان برودت با بیش از ربع قرن تجربه در تعمیر و نگهداری تأسیسات حرارتی برودتی، با داشتن تکنسین های مجرب متعهد و متخصص افتخار دارد کلیه دستگاه های حراراتی و برودتی شما را به بهترین نحو تعمیر نماید. موسسه خدمات فنی و تاسیسات ساختمانی خورشید با توجه به تجربه سالیان خود و آشنایی با بازار اقلام مربوطه، با کیفیت ترین فیلتر ها را با قیمتی بسیار مناسب برای شما تهیه میکند.

در این مرحله تعمیرکار با استفاده از تجربه و ابزارهای مخصوص شروع به یافتن عیوب دستگاه کرده و آنها را برطرف می سازد. به هر جهت برای عبور و جریان یافتن آب در لوله ها و رسیدن آب به خانه ها،کارگاه ها و کارخانه ها، چه در دره ها، چه در مناطق مرتفع و چه در آپارتمانهای با ارتفاع های مختلف به فشارآب نیازمند هستیم. حتی برای انتخاب پمپ برای مناطق مسکونی از آنجایی که با محدودیت های صوتی مواجه هستیم بهتر است از پمپ آبی استفاده کنید که عایق صدا داشته باشد. به نخوی که آب اجازه پیدا نمی کند موقع خاموش بودن پمپ از خروجی وارد مخزن شود.

اگر به دلیل قطع برق نیاز دارید تا مخزنی در پشت بام نیز داشته باشید فقط کافی است تا انشعاب لوله پرکن آن را بلافاصله بعد از پمپ تعبیه کنید اگر از سه راهی ۴۵ درجه استفاده کنید به نحوی که زاویه ۴۵ درجه به سمت پمپ باشد و در ادامه این اتصال به کمک یک لوله باریک تر از لوله خروجی از پمپ یه مخزن پشت بام وصل شود عملا موقع کارکرد پمپ مقداری آب مخزن پشت بام نیز به داخل ساختمان تزریق می شود و زمان خاموشی پمپ به کمک فشار منیع تحت فشار آب خارج شده جایگزین می گردد. به این ترتیب بخشی از جریان آب موقع کارکرد پمپ به سمت مخزن پشت بام متمایل می شود و اگر فلوتر اجاره دهد و مخزن گنجایش داشته باشد وارد مخزن می شود. با فاصله کمی سه راهی ۴۵ درجه دوم را قرار دهید به نحوی که زاویه تند ۴۵ درجه به سمت خروجی پمپ باشد. شیر خودکار در مشیر خروجی مخزن برعکس اجازه ورود آب از فیتینگ خروجی مخزن را نمی دهد. راه حل این مسئله استفاده از پمپ افزایش فشار آب یا مینی پمپ افزایش فشار آب داخل واحد است. ۱. واحدهای اندازه گیری: برای اندازه گیری هر مقدار باید با استانداردی از همان مقدار که ثابت بوده و تغییرات در آن جزیی در حدود یک اپسیلون است، استفاده شود.

در صورت خرابی ان باید حدود ی… اما در صورتی که فشار آب به صورت ناگهانی کاهش پیدا کرده است و تنها محدود به آب گرم نیست، ممکن است نشتی و ترکیدگی لوله های آب علت این اتفاق باشد. ۴٫ از اورینگ هایی که در لوله کشی ساختمان جز بخش های اصلی به شمار می آیند به درستی استفاده کنید. لازم به ذکر است که نصب مستقیم پمپ به کنتور بدون استفاده از مخزن آب علاوه بر اینکه غیر قانونی است، راه حل موثری نخواهد بود زیرا مشکل اصلی کمبود فشار آب در لوله های آب شهری نیست بلکه کمبود آب است و در ساعات افزایش مصرف آب کافی وجود ندارد که پمپ اقدام به مکش آن کند.

برای اینکه در شغل لوله کشی به یک متخصص ماهر تبدیل شوید، نباید به جایگاه خود راضی باشید و باید هر روز به دنبال یادگیری روش های جدید و کسب مهارت در انجام انواع لوله کشی ها باشید. حتی در شرایطی که پوشش محافظ روی (زینک) خراش بردارد نیز به ایفای نقش محافظتی خود ادامه می دهد. این لوله اگر چه در مقابل حرارت و اشتعال مقاوم است اما در دمای صفر و زیر صفر به شدت آسیبپذیر و شکننده میشود. به همین دلیل این پمپها مناسب نصب در داخل حوضچههای فاضلاب و در زیر آب هستند. این پمپ ها، دارای شیرهای تنظیم کننده فشار می باشند و یکی از راه های افزایش و حفظ فشار آب ساختمان هستند که فشار ثابت آب را تامین می کنند. 1. الکتروپمپ های که فشار آب را افزایش می دهند. اگر قصد دارید مخزن پلی اتیلن را به هر دلیلی روی پشت بام نصب کنید، به یاد داشته باشید که محل نصب باید تحمل وزن مخزن پر از آب را داشته باشد.

اولین لولهای که میخواهیم به معرفی آن بپردازیم لوله پلی پروپیلن است. اگر بخواهیم به این پدیده کمی علمی تر نگاه کنیم یا با زبان مهندسی آن را بیان کنیم باید بگوییم به ازای هر ۱۰ متر اختلاف ارتفاع ، معادل یک بار (BAR) یا ۱۴٫۵ پی اس آی و یا تقریبا یک اتمسفر یا صد هزار پاسکال فشار ایجاد می شود. هر بار (Bar) نیروی لازمه برای اوج گرفتن و ارتفاع آب تا متراژ ۱۰ متر می باشد. معمولا سازمانهای مربوط در امور آب مانند سازمانهای آب و یا وزارت نیرو، دست به تدوین قواعد و مقرراتی می زنند که بر مبنای آن ها حداقل و حداکثر فشار آب معین می گردد.

پمپ های پیستونی که با آن ها پمپ کارواش نیز گفته می شود از انواع پمپ های جا به جایی مثبت هستند که از انواع و کاربردهای آن می توان به پمپ پیستونی فشار قوی، پمپ پیستونی دبی متغیر و یا پمپ پیستونی کارواش اشاره کرد عملکرد پمپ پیستونی به این صورت است که سیال را با رفت و برگشت پیستون درون سیلندر پمپاژ می کند. به طور کلی می توان گفت که تاسیسات و تجهیزات استخر شنا شامل مواردی می شود که می تواند کارایی استخر را تکمیل کند. با توجه به شکل و اندازه استخر، دو اسکیمر روی دیواره های محیطی استخر نصب شده اند. ست کنترل به وسیله سنسور های خود جریان آب را کنترل کرده و به محض باز شدن شیر آب، دستور روشن شدن پمپ را می دهد و پس از آن پمپ را خاموش می کند. برای مکان هایی که نیاز به انتقال حجم بیشتری از آب است، می توان از لوله های اسپیرال پلی اتیلن سایز ۲۵۰۰ نیز استفاده کرد. در این موارد از طریق ایجاد تغییرات در تنظیمات می توان بخشی از فشارآب اشغال شده را آزاد نمود. 3- انتخاب پمپ آب سرد مناسب : از آنجایی که ارتفاع ساختمان ، متراژ زیر بنا و نقشه لوله کشی ساختمان و نحوه اجرای آن نقش مهمی در انتخاب پمپ مناسب دارد ، بنابراین در خصوص هر ساختمان بعد از کارشناسی می توان نظر قطعی داد.

در ادامه با یک مثال، نحوه انتخاب پمپ و منبع را برای ساختمان چهار طبقه تک واحدی که هر واحد 100 متر است بیان می کنیم. ما به شما قول می دهیم که همیشه برای اجرای لوله کشی آب و فاضلاب از بهترین نوع لوله ها برای تاسیسات ساختمانی استفاده خواهیم کرد . در واقع این ضرب المثل بیانگر این است که آب به خودی خود نمی تواند به ارتفاع بالاتری حرکت کند. در مواردی نیز برخی وسایل آبی خانگی نیز در حالت فشار حداکثری فعالیت می کنند و بدین وسیله بخش زیادی از فشار آب ساختمان را به خود اختصاص می دهند. در این حالت یا باید از پمپ آب استفاده نمایید و یا مخزن آب را بر روی پایه های بلند و در ارتفاع بیش از ۱۵ متری از بالاترین طبقه نصب شود تا حداقل فشار ۱٫۵ بار برای بالاترین طبقه فراهم نماید. نصب و راه اندازی یک ایستگاه پمپاژ برای ساختمان چند طبقه یا آپارتمان ها باعث بهره وری استفاده از آب خواهد شد، به این صورت که اگر فشار آب در لوله ها کمتر از حالت استاندارد باشد، فشار را افزایش می دهد و اگر فشار آب بیش از حد بالا باشد که کمتر این مورد پیش می آید، به طور اتوماتیک فشار را کم می کند.

اگر نشت های توالت شدید باشد، از توالت صداهای هیس و شرشر آب شنیده می شود. حالا هر چه منبع آب در ارتفاع بالاتری نسبت به شیرهای آب یا خروجی ها قرار داشته باشد، به واسطه فشار ناشی از ثقل یا نیروی جاذبه زمین، آب خروجی نیز پر فشار تر خواهد بود. این سه راهی نیز به کمک یک شیر خودکار یکطرفه به خروجی مخزن وصل می شود. هم در لوله مسیر ورودی مخزن و هم در خروجی از شیر خودکار یک طرفه استفاده شود. در صورت نیاز به پمپ کردن محیط با ویسکوزیته کم و عناصر جامد بالقوه ، می توانید از پمپ صنعتی گریز از مرکز استفاده کنید. در غیر این صورت پمپ هوا می گیرد. همچنین معمولاً فشارآب در ساعات مختلف شبانه روز متفاوت است.

هر بار (Bar) معادل ۱۴ پی اس آی (PSI) است. در بیشتر مناطق شهری پرتراکم، متوسط فشار آب در ورودی ساختمان و پس از کنتور قریب به ۲ بار یا ۲۹ (psi) است. کاهش یا افزایش فشار آب ساختمان نسبت به فشار استاندارد، می تواند منجر به بروز مشکلات مختلفی برای ساکنین و یا تجهیزات آبرسانی شود. همانطور که دراین مقاله عنوان کردیم برای عملکرد صحیح تجهیزات مرتبط با آبرسانی ساختمان نظیر شیرآلات، پکیج و … این کتاب ناظر بر جزئیات ضروری و محاسبات معمول مهندسی در طراحی صحیح ﺗﺄﺳﻴﺴﺎت اﺳﺘﺨﺮ می باشد. رسانایی: در این روش گرما به صورت مستقیم از ذرات گرمتر به ذرات سردتر یک واسطه یا دو عنصر که در تماس مستقیم با هم قرار دارند، منتقل میشود.