نکات و تکنیک هایی که در اجرای لوله کشی فاضلاب باید بدانیم

کم بودن فشار آب ساختمان مشکلی رایج مخصوصا در شهر های بزرگ است. آنگاه از این لوله انشعاب های مناسب برای تهیه ی آب گرم مصرفی و لوله های تغذیه آب سرد طبقات و زیرزمین ها جدا می گردد. در ترسیم ساده باید از طبقه پیلوت زیرزمین و طبقات تیپ کشیده و بطور جداگانه ای انجام شود و در هر مورد از موارد فوق نقشه مخصوص ماده تهیه گردد. آب هایی هم که به زیرزمین نفوذ می کند آب های زیرزمینی نام دارد که از آن ها تحت عنوان منبع های آب یاد می شود. 9. محاسبه حجم منبع ذخیره آب مورد نیاز.

این کاتالوگ در نهایت در دسترس شماست تا بتوانید انتخاب خود را از میان انواع تجهیزات مربوط به تاسیسات استخر داشته باشید. عوامل مختلفی مانند متراژ مصرفی، نوع لوله انتخاب شده، دستمزد لوله کش، معماری ساختمان، و همچنین تجهیزات مورد نیاز در قیمت نهایی این کار تاثیرگذارند. اجرای لوله کشی توزیع آب سرد و گرم مصرفی در ساختمان باید طبق ضوابط و استانداردهای قسمت اجرای کار لوله کشی انجام گردد و مشخصات فنی عمومی رعایت شود. لوله کشی آب برای تغذیه لوازم بهداشتی این ساختمانها باید بر طبق الزامات مندرج در این مقاله انجام شود. لوله کشی آب مصرفی مورد نیاز لوازم و دستگاههای ویژه در ساختمانهای درمانی خارج از حدود الزامات این مقاله قرار دارد.

لولهکشی روکار در کم هزینه ترین روش برای تعمیر و تعویضلوله آب آشپزخانه یا سرویس بهداشتی است. کف و دیوار اطراف پیسوار باید دست کم تا ۶۰ سانتیمتر از جلو و به ارتفاع ۱۲۰ سانتیمتر از کف و ۶۰ سانتیمتر در هر طرف، با مواد آب بند و مقاوم در برابر نفوذ رطوبت ساخته شود و سطوح آن کاملاََ صاف و صیقلی باشد. لوله ها باید نزدیک دیوار، تیغه ها، سقف قرار گیرد و در صورتی که دو خم لازم شود، باید به موازات دیوار قرار گیرد. در واقع، باز و بسته بودن این شیر، بیانگر در مدار قرار گرفتن و یا bypass شدن هیتر است. 2. دهانه باز لولههای پخش آب گرم و سرد مصرفی که ادامه لوله کشی آنها برای زمانی دیگر برنامه ریزی میشود و یا اینکه در زمانهای دیگر باید به لوازم بهداشتی و دیگر مصرف کنندههای آب متصل شوند، باید بلافاصله با درپوش موقت بسته شوند.

از لوله های مسی برای لوله کشی تأسیسات آب سرد و آب گرم، لوله کشی گاز و دیگر تأسیسات گرمایی و سرمایی استفاده می شود. الزامات این فصل ساختمانهایی را در بر میگیرد که به سکونت، اقامت یا کار انسان اختصاص دارد و آب سرد یا آب گرم مصرفی برای مصارف انسان در این ساختمانها مورد نیاز است. تاسیسات ساختمان یکی از اصلی ترین پایه های تبدیل شدن یک بنا به محیطی با شرایط مناسب برای استفاده به منظور زندگی، کار و سایر اهداف می باشد. لوله های پلی اتیلن ساده برای توزیع آب سرد و آب گرم مصرفی ساختمان مناسب نیست. برای جلوگیری از صرف هزینههای اضافی تعمیرات ساختمان، مراقب لولههای آب باشید. برای پیشگیری از بروز هر گونه تداخل با نقشه های ساختمانی بهتر است پیش از اجرای کار با تمامی اجرا کنندگان این نقشه ها هماهنگی لازم را انجام داده باشید. لوله کشی باید راست، صاف و در خطوط موازی با دیوار، سقفها، کفهای ساختمان اجرا شود و خطوط لوله کشی باید با زاویه قائم باشد و مگر اینکه در نقشهها جز آن نشان داده شده و روش دیگری را براساس دستور کار معین کرده باشد. از این رو قبل از آشامیدن، حتما باید تصفیه شود و سپس وارد شبکه آبرسانی شده و از طریق لوله های انتقال آب به ساختمان ها فرستاده شود.

ظرفیت کنتور متناسب با میزان مصرف در نظر گرفته می شود و چون غالباََ اندازه ی قطر لوله ی خروجی کنتور کمتر از قطر لوله ی آب ساختمان است، افت فشار ایجاد می کند و در نتیجه جلوی مصرف بی رویه و خیلی زیاد آب را می گیرد. از کیسههای پوشالی برای پر کردن محفظه حوضچه کنتور استفاده کنید تا سرما کمتر به این محل نفوذ کند. بهترین لوله کش ها در شرکت های معتبر فعالیت می کند و با پیدا کردن آنها می توانید با خیال راحت لوله کشی خانه های خود را به دست آنها بسپارید. آب معمولاََ از پایین ترین قسمت شبکه ی لوله کشی با یک انشعاب اصلی نخست به شیر تخلیه و سپس وارد لوله ی تقسیم کننده می گردد. لوله های گالوانیزه در شاخه های ۶ متری به بازار عرضه می شود، اتصال آن ها معمولاََ دنده ای و نباید از جوش دادن برای اتصال آن ها استفاده شود. عایق کاری لوله کشی متری 15000 تومان اجرت . استخر های جنس فایبر گلاس هزینه ای حدود 5 میلیون تومان در هر متر مربع خواهند داشت. هزینه گرم نگه داشتن آب و مصرف سوخت هم از این اصل خارج نیست.

این پارامتر معمولاََ در ایران با مقیاس درجه سانتیگراد اندازه گیری می شود. در این مقاله شما را با تاسیسات لوله کشی آب و فاضلاب ساختمان آشنا می کنیم. این مبدلها کار رساندن دمای آب به درجه مطلوب را دارند. طراحی، انتخاب مصالح، اجرای کار و نصب لوله کشی توزیع آب سرد و آب گرم مصرفی در داخل ساختمان (یا ملک) باید طبق الزامات این فصل از مقررات انجام شود. قطر لوله باید مناسب باشد و تا حد ممکن مستقیم انتخاب شود و در طولهای لازمه بریده شود. هدف گذاری نه در زندگی , بلکه در انتخاب هر شغلی در آینده شما تاثیرگذار است . این ترکیدگیها ممکن است بر اثر فرسودگی لوله کشی باشد که در قسمت بالا به آن پرداخته شد. در بخش نظرات و یا برقراری ارتباط با تیم پشتیبانی، در رابطه با لوله کشی فاضلاب بپرسید تا در کوتاهترین زمان ممکن شما را راهنمایی کنیم. در این مقاله سعی داریم روش هایی بسیار ساده و کم هزینه برای افزایش فشار آب که ممکن است تا حد زیادی مشکل را مرتفع کنند به شما معرفی کنیم.

پیش از خرید پمپ آب خانگی جتی باید بدانید ۲ نوع از آن در بازار وجود دارد که اولی برای چاهها و مخازن کمعمق آب و دومی برای مخازن عمیق کاربرد دارد. لولهها، اجزای اصلی هر نوع لوله کشی را تشکیل میدهند و جالب است بدانید انواع متنوعی از لولهها، مانند لولههای فلزی، پلاستیکی، سیمانی، چوبی، بتنی و فایبرگلاس طراحی شدهاند تا هدف اصلی لوله کشی را به انجام برسانند: انتقال انواع مایعات، گازها و حتی برخی از جامدات. با حفر چاه و قنات می توان به آب های زیرزمینی دست یافت و یا در برخی موارد آب های زیرزمینی، بدون دخالت انسان به صورت چشمه بر روی زمین روان خواهد شد. هدف از طراحی تأسیسات بهداشتی، ایجاد سیستم مناسب توزیع آب و دفع فاضلاب ساختمان می باشد که در صورت عدم کفایت، مشکلات قابل توجهی را برای ساکنین آن به وجود می آورد. در صورتی که دیوارهای بیرونی استخر دچار نم زدگی شده باشند و یا سطح آب استخر به طور قابل توجهی کم شده باشد نشان دهنده نشتی آب بوده و عایق بندی باید دوباره انجام گیرد .

یعنی تا حد امكان در نزدیكی منبع تامین آب گرم. هنگام مواجه شدن با لایه های نفوذناپذیر مانند؛ خاک رس، این آب ها متوقف شده و تشکیل منبع های زیرزمینی را می دهند. ضمناََ لوله آب نباید از اتاقک برق و آسانسور و همچنین دودکش عبور نماید. اگر عبور لوله از اتاق ترانسفورماتور و یا تابلوی برق اجتناب ناپذیر باشد، در این صورت باید برابر ضوابط عمل شود. خطوط لوله نباید از داخل دودکش، کانال هوا، چاه آسانسور، اتاق ترانسفورماتور و اتاق تابلوی برق عبور کند. پیمانکار باید، پیش از اجرا کار، محل و اندازه سوراخ های لازم برای عبور لوله ها در کف، سقف و دیوار، نقشه های کارگاهی را مشخص نماید. یکی دیگر از نکات مهم در خرید پمپ آب ساختمان در منازل آپارتمانی این است که برای نصب پمپ آن باید یک میزان فشار آب هر چند اندک برای واحد شما برقرار باشد تا پمپ قادر باشد آن را پمپاژ نماید. این میزان قیمت را ارزان نمی نامیم؛ زیرا قیمت های دیگر شرکت ها است که واقعی نبوده و تنها به دلایل ساده بسیار گران هستند.

جلوی پیسوار باید دست کم ۵۰ سانتیمتر، تا دیوار یا در مقابل آن جای خالی پیش بینی شود. در نقشه های پلان باید محل رایزرها که در داکت پا داخل دیوار قرار می گیرند، دقیق عمل آید تا کوتاه ترین مسیر را تا مصرف کننده داشته باشد. روی دهانه تخلیه آب سینک باید شبکه یا سبدی قرار گیرد که در برابر خوردگی مقاوم و قابل برداشتن باشد. پیسوارهایی که در فضاهای عمومی نصب می شوند باید سیفون آشکار و قابل دسترسی داشته باشند. علائم او اعداد نوشته شده در نقشه ها باید طوری باشد که برای همگان قابل درک و فهم باشد. برای اتصال دندهای و لحیمی یا فشاری بصورت لولهکشی مسی و فولادی آماده شده و باید با ابزار مناسب توسط کارگران صورت گیرد. اندازهگیری نیز باید مناسب با کاربرد روزمره باشد. منابع رو زمینی نیز از جریان آب های ناشی از بارندگی به دست می آید. علائم اختصاری و استاندارد لوله کشی و فاضلاب وسایل بهداشتی با توجه به انواع وسایل بهداشتی و علائم قراردادی و اختصاری آنها و ضرورت استفاده این علائم در نقشههای تاسیسات بهداشتی ساختمان اختصار به معرفی این علائم کن نقشههای لولهکشی آب سرد و گرم و برگشت آب گرم، فاضلاب، تهویه (ونت) و آب باران کاربرد دارد، میپردازیم.

آب در طبیعت همواره در مداری بسته سیر می کند که ضمن آن حالت خود را از مایع به بخار یا جامد (یخ) و برعکس تغییر می دهد. به عنوان مثال پمپ آب پنتاکس که تولید کشور ایتالیا می باشد به گونه ای طراحی شده است که صدای کمتری را از خود تولید نماید. لوله آب گرم خروجی از مخزن آب گرم به موازات لوله آب سرد به وسایلی که نیاز به آب گرم دارند وصل شده است. بهطورکلی در پایین مخزن ذخیره آب، یک خروجی برای آب قرار گرفتهاست که مکان نصب پمپ آب میباشد. شیر پیسوار معمولاََ رابط بین شبکه ی اصلی لوله کشی و شیرهای سرویس بهداشتی است و جریان آب از شبکه ی لوله کشی به وسیله این شیر قطع و یا وصل می گردد.

در موارد زیر علائم اختصاری متداول در نقشه کشی تاسیسات بهداشتی ساختمان که مورد استفاده است می پردازیم. روش تماسی در حقیقت از تماس یک سنسور که می تواند ترمومتر یا ترموکوپل یا ترمو رزیستنس که از یک حباب و لوله درست شده است انجام میشود. توجه داشته باشید که باید در فصول سرد سال به طور درست از پمپ آب محافظت شود که این کار می تواند جهت جلوگیری از سوختن آن بسیار پر اهمیت باشد. در این مواقع راهی جز کندن دوباره اطراف سیفون و تراز کردن آن کار دیگری نمی توانید انجام دهید. لوله کشی ساختمان از مجموعه ای از فعالیت ها از قبیل طراحی لوله کشی ساختمان، لوله کشی فاضلاب، لوله کشی سونا و استخر، لوله کشی سیستم های حرارتی از قبیل پکیج و شوفاژ، اجرا و پیاده سازی و غیره تشکیل شده است که از طریق شرکت در یک دوره آموزش لوله کشی ساختمان یا تحصیل در مدرسه و دانشگاه همچنین با شاگردی کردن نزد یک استادکار لوله کشی می توانید مهارت های لازم برای لوله کشی را از صفر تا صد یاد بگیرید. برای رهایی از این سردرگمی می توانیم از افراد دارای صلاحیت در زمینه لوله کشی ساختمان کرج در سایت سنجاق کمک بگیریم.

تست هوا باید برای سیستم های گرمایش و سرمایش از کف، با فشار 8 بار انجام شود زیرا فشار معمول در این لوله سایت airconditioner1 ها پایین است. به طور کلی تجهیزات جانبی استخر برای راحتی کاربران و مسئولان استخر کاربرد دارند و نبود آن ها اختلال مهمی را در چرخه آب و ضدعفونی کردن آب وارد نمی کند، از جمله این تجهیزات و لوازم برس دیوار، برگ گیر و حشره گیر، برس نظافت دیواره و کف سرجارو، دسته جارو، حلقه نجات، خط شنا، دما سنج، چراغ شارژی اضطراری اتوماتیک، شناور قرص کلر، تست کلر، پایه خط شن و از این قبیل اجناس هست. علاوه بر آن برای دنده کردن سر لوله ها نیز باید از حدیده استفاده نمود. این دسته از استخر ها نیز باید به نحو خاصی طراحی تاسیسات را انجام دهند تا در نهایت تمامی نیازهای مربوط به استخر توسط تاسیسات آن تامین شود و طراحی این تاسیسات حتما باید توسط افراد حرفه ای صورت پذیرد. از دیگر تجهیزاتی که برای تاسیسات استخر حائز اهمیت می باشد را می توان تجهیزات کنترل رطوبت دانست که در مدل های مختلفی تولید می شود و از بروز رطوبت بیش از اندازه با توجه به حجم زیاد آب تبخیر شده جلوگیری می کند و باید با دقت بسیار زیادی پیاده سازی و اجرا شود تا در نهایت بتواند یکی از بهترین گزینه های پیش روی شما به شمار رود.