منابع سوالات آزمون سردفتری ازدواج و طلاق 94 + نمونه سوالات

روحانیونی که دارای مدرک حداقل کارشناسی در یکی از رشته های ادبیات (فارسی و یا عرب) فقه و اصول، تفسیر، علوم قرآنی، حدیث، الهیات و معارف اسلامی باشند. یکی از آزمون های مرتبط با رشته های حقوقی، آزمون سردفتری است که ثبت نام آن از طریق سامانه ثبت اسناد و املاک کشور انجام می شود. شما پرستش کننده آنچه من پرستنده آن هستم نیستید، و من عبادت کننده آنچه عبادت می کنید نیستم! «مهدی» هم پاسخ داده است: سلام ضمن آرزوی موفقیت برای همه دوستان خوشبختانه من قبول شدم هیچ سهمیه ای هم نداشتم! همانطور که در مقاله بالا ذکر شده است، چند جزوه کامل تهیه شده که بسیار در موفقیت شما در آزمون موثرند.

نمونه سوالات آزمون سردفتری اسناد رسمی به همراه پاسخنامه لازم به ذکر است که مطابق آگهی آزمون سردفتری اسناد رسمی سال ۱۳۹۷، افراد دارای مدرک تحصیلی معادل، مجاز به ثبت نام و شرکت در آزمون سردفتری نمی باشند. مطابق این بند، ضمانت یا ایداع وثیقه نقدی یا ملکی و یا ضمانت بانکی برای جبران خسارت وارده به اشخاص و دولت از طرف سردفتران و دفتریاران و یا پرداخت محکومیتهای نقدی دادگاه انتظامی است و این موضوع باید در سند تصریح شود. علاوه بر آن آگاهی از جزئیات بسیار مهمی همچون نحوه ثبت نام و نکاتی که برای این کار باید مد نظر قرار گیرد، بسیار ضروری است. در این اوضاع به نظر می رسید که سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با انتشار کارنامههای دقیق و توضیح نحوه محاسبه نمرات، به نگرانیها و شائبههای ایجاد شده باید پایان می داد. جزای اختصاصی 2. 9,100تومان. جزوه اجراءمفاد اسناد رسمی. از آنجایی که سردفتری، یکی از مشاغل حساس و پر مسئولیت محسوب می شود لازم است که داوطلبان شرکت در این آزمون نیز شرایط خاصی را که در دفترچه ثبت نام آزمون سردفتری اسناد رسمی تعیین می شود را داشته باشند.

سوالات آزمون سردفتری

✅ حداقل نصاب نمره قبولی در مرحله آزمون کتبی برای مناطق مختلف، توسط سازمان تعیین میشود. دفتر اسناد رسمی (یا دفترخانه یا محضر) نهاد مدنی وابسته به قوه قضائیه ایران برای تنظیم و ثبت رسمی اسناد است که بصورت مستقل و بدون وابستگی مالی به حاکمیت سیاسی اداره میشود. ✅ شرکت سردفتر در دورههای آموزشی که در ابتدای شروع به کار و یا در ضمن خدمت توسط سازمان یا کانون برگزار میشود الزامی است. آزمون سردفتری اسناد رسمی الو سلام مشاورhttps://alosalammoshaver.com/آزمون-سردفتری-اسناد-رسمی-97/آزمون سردفتری اسناد رسمی امسال برگزار خواهد شد. علاقه مندان می توانند به منظور اطلاع از زمان دقیق ثبت نام آزمون سردفتری اسناد رسمی 99 عضو کانال تلگرام آزمون های حقوقی دینا شوند .

سوالات ازمون سردفتری

نمایندگان مجلس شورای اسلامی، سازمان ثبت اسناد کشور را مکلف کردند به صورت سالانه از طریق سازمان سنجش و آموزش کشور نسبت به برگزاری آزمون سردفتری و دفتریاری سوالات سردفتری اقدام نماید. سازمان ثبت اسناد و املاک کشور موظف است هرساله از طریق سازمان سنجش آموزش کشور نسبت به برگزاری آزمون سردفتری و دفتریاری اقدام نماید. طبق اعلامی که از طرف سازمان ثبت اسناد و املاک صورتگرفته زمان حدودی برگزاری آزمون سردفتری ۱۴۰۱ آذرماه سال جاری می باشد. حداقل نصاب نمره قبولی در مرحله آزمون کتبی آزمون سردفتری برای مناطق مختلف، توسط سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تعیین خواهد شد.

سوالات سردفتری

مدرک علمی سطح دو (تمام رسائل و مکاسب)، که به صورت مستقیم از شورای عالی مدیریت حوزه های علمیه قم، اصفهان، خراسان رضوی و یا دبیرخانه شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت و دانشکده الهیات دانشگاه تهران صادر گردیده باشد. با تصویب این آیین نامه تحول خوبی در حوزه سردفتری ایجاد و زمینه ای فراهم شد که هر سال آزمون سردفتری را برگزار کنیم زیرا در برخی شهرها کمتر از حدنصاب دفترخانه داریم. روند برگزاری آزمون سردفتری نظم خاصی ندارد گاهی چند سال فاصله می افتد به عنوان مثال آخرین سال برگزاری آزمون سردفتری سال ۹۷ بوده است و با توجه به اخبار غیر رسمی، امید است امسال آزمون سردفتری ۱۴۰۱ برگزار شود. همانطور که می دانید سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در بازه های زمانی معینی ، اقدام به برگزاری آزمون سردفتری ازدواج جهت جذب نیروی کار به عنوان سردفتری می نماید .

نمونه سوال آزمون سردفتری

دفاتر اسناد رسمی یکی از نهادهای وابسته به قوه قضاییه می باشند که وظیفه تنظیم و ثبت اسناد را بر عهده دارند . همچنین با مراجعه به لینک زیر می توانند اطلاعات لازم در خصوص ثبت نام آزمون استخدامی ثبت اسناد و املاک را بدست آورند. پس از قبولی در آزمون کتبی و تحویل و تطبیق مدارک پذیرفته شدگان، دعوت به مصاحبه های روانشناسی، تخصصی و عقیدتی از داوطلبین به عمل می آید. آموزش های آنلاین، برگزاری دوره های کارآموزی در خصوص کسب و کار با دعوت از اساتید خوشنام و صاحب سبک از دیگر اقدامات موسسه فرهنگی طرح نوین اندیشه می باشد.

بدیهی است ملاک نهایی برای محاسبه نمرات داوطلبان، پاسخنامه رسمی سازمان ثبت اسناد و املاک خواهد بود. نمونه سوالات آزمون سردفتری دفاتر اسناد رسمی | منابع سردفتری 97 ۹۷4 فوریه 2018 … سازمان ثبت اسناد و املاک کشور براساس ماده ۵ قانون دفاتر اسناد رسمی و کانون سردفتران و دفتریاران برای مناطقی که نیاز به تأسیس دفتر اسناد رسمی دارند، از بین متقاضیان واجد شرایط از طریق آزمون کتبی و اختبار، سردفتر اسناد رسمی انتخاب می نماید. خلاصه مواد مهم قانون ثبت اسناد و املاک مصوب ۱۳۱۰ (قسمت دوم)https://resanehh.com › خلاصه-مواد-مهم-قانون-ثبت-اسناد-…

اما با توجه به شرایط پیش آمده، برگزاری این آزمون و زمان آزمون سردفتری ازدواج 1401 به طور دقیق، اعلام نگردیده است که متقاضیان می توانند برای این منظور با مشاوران این مجموعه در تماس باشند تا به محض اعلام این زمان، از آن مطلع گردند. دانلود دانلود رایگان منابع کتاب نمونه سوالات آزمون سردفتری اسناد رسمی: دانلود رایگان منابع کیفیت فوق العاده pdf در ادامه چند مورد از سخت ترین سوالات این آزمون را مشاهده خواهید کرد دفتریار کقیل دارای چه وظایف و حقوقی است و تعیین آن با کدام مرجع می باشد وظایف و حقوق و انتصلب وی با ثبت محل می باشد. تأسیس دفـترخانه در هر محـل مطابق مـاده 5 قانون دفاتر اسناد رسمی تابع آمار جمعیت محل و همچنین درآمـد حاصل از حق الثبت معاملات یک دفترخانه است و تبصره ماده مرقوم نیز صراحتاً اشاره دارد هرگاه میزان معاملات و درآمد دفاتر اسناد رسمی موجود و مقتضیات محلی، افزایش تعداد دفاتر زائد بر حد نصاب مذکور ضروری تشخیص شود، به پیشنهاد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور حداکثر تا دو دفترخانه میتوان به دفاتر موجود در هر حوزه ثبتی با رعایت مقررات مربوطه اضافه کرد.

سر دفتری از مشاغل بسیار حساس و مهم مرتبط با رشته حقوق است که به دلیل جایگاه اجتماعی مناسب این شغل و همچنین درآمد بالایی که با خود به ارمغان می آورد، برای افراد دارای دانش و تخصص حقوقی، مانند یک فرصت طلایی می باشد. آخرین اخبار مربوط به برگزاری آزمون سر دفتری 1401 از طریق این مقاله اطلاع رسانی خواهد شد. مطابق با آخرین اطلاعیه منتشر شده در آذرماه 1401 نیز، با توجه به اعلام نیاز به جذب سردفتری ازدواج، لزوم برگزاری این آزمون در سال 1401 از سوی سازمان ثبت اسناد اعلام گردیده است. ۴- سوالات متون فقه برای متقاضیان اهل سنت شرکت کننده در آزمون سردفتری ازدواج، از کتب فقهی مرجع اصلی آن ها طراحی و استخراج می گردد. همچنین سردفتر دفاتر ازدواج و طلاق کلیه امور مربوط به ثبت ازدواج، طلاق یا هر دو را به صورت شرعی و قانونی انجام می دهد. برچسب ها: دانلود سوالات متون فقه ازمون های سردفتری ازدواج و طلاق.

مجموعه كامل سوالات آزمون های سردفتری اسناد رسمی