طراحی تأسیسات استخر چگونه است؟

این نشتی ها همچنین ممکن است در اتصالات یا در خود لوله ها رخ داده باشند. این مواد زائد به مرور کیفیت آب مصرفی را کاهش داده و می تواند سختی آب را از حد استاندارد فراتر ببرد. 3- نصب لوله های چدنی و گالوانیزه هم یکی از دلایل رسوبی شدن لوله های فاضلاب می باشد که در نوسازی لوله کشی فاضلاب بهتر است از لوله های با کیفیت همچون پوشفیت و پلیکا استفاده شود. یکی از مزایای این کار تغییر لوله گالوانیزه به پلیکا و … در لوله کشی های قدیم هیچگونه نقشه ای وجود نداشت و سرویس کار صرفا با توجه به تجربه کار را انجام می دادند که در پایان ساکنین آپارتمان را با مشکلات فراوانی روبرو میکرد. در نتیجه با تولید انواع لوله پلیکا، لوله سبز، لوله پنج لایه و …

چون برنامهریزی و طرح بندی سیستم MEP، به عنوان یک پیکربندی پیچیده، به خصوص در فضاهای متراکم، در مرحله طراحی میتواند بسیار چالشی باشد. نشتی لوله های فاضلاب عموما خود به خود به وجود نمی آید و میتواند علت های متعددی داشته باشد که اکثرا به زمان بهره برداری ساختمان مربوط می شود و می تواند از اتصالات تا کیفیت پایین لوله فاضلاب را در بر بگیرد. اگردر ساختمان شما از لوله های قدیمی به خصوص گالوانیزه استفاده شده و در حال حاضر نیاز به تعویض دارید سعی کنید از لوله های نسل جدید در سیستم خود بهره ببرید تا هم هزینه کاهش پیدا کند و هم تا چند سال آینده خیالتان از لوله ها راحت باشد. برای اطمینان از سالم بودن آب استخر و عدم انتقال بیماریهای مختلف، نیاز به تصفیه استخر دارید. هرچقدر از لوله های با کیفیت و مرغوب استفاده نمایید آب شرب شما املاح کمتری را به خود خواهد گرفت. جنس لوله ها رابطه مستقیمی با کیفیت آب مصرفی دارد.

از آنجایی که در این روش تمامی لوله ها در کف ساختمان خوابانده میشود و برای پوشاندن لوله فاضلاب از مصالح ساختمانی نظیر سیمان استفاده می کنند باعث می شود فشار بسیار زیادی به لوله ها وارد شود و در نتیجه می تواند سبب شکسته شدن و نشتی شود. در لوله کشی آب سرد و گرم , بررسی فشار آب در اولویت قرار دارد. به همین خاطر تشخیص نوع لوله بسیار مهم بوده چرا که در بازسازی فاضلاب موظف هستیم از لوله ها و اتصالات مناسب استفاده نماییم. کیفیت لولهها باید به گونهای باشد که در رنگ و طعم آب تغییری ایجاد نکند. شما هر چقدر هم از لوله با کیفیت و مرغوب استفاده کنید اما نحوه راه اندازی تاسیسات غیر استاندارد باشد خروجی مطلوبی برای شما نخواهد داشت. اما به طور تقریبی برای یک واحد 90 متری هزینه لوله کشی پکیج ساختمان با احتساب لوازم لوله کشی و نصب رادیاتور حدود 5 تا 6 میلیون تومان میشود . از آنجایی که لوله های زیادی در سیستم فاضلاب به کار می روند اما از مهمترین آنها می توان به لوله فلزی یا گالوانیزه، لوله چدنی، لوله پلیکا، لوله پوشفیت و … به طور میانگین این کار تا ۶۰% هزینه های قبوض برق آن هارا کاهش داده است.

در این مواقع، مشکل اصلی این است که ما در مورد چک کردن لوله کشی آب و فاضلاب یک ساختمان ، اهمیت زیادی قائل نشده و از سالم بودن آن مطمئن نشده ایم. ما در این مطلب سعی نمودیم که به تفصیل این مطلب را برایتان شرح دهیم. زیرا در زمان هایی که قرار است یک سرویس بهداشتی، حمام، روشویی و … این مورد بیشتر در گذشته رایج بوده و در ساختمان هایی که عمر بالایی دارند دیده می شود. اما نکته ای که برای ما حائز اهمیت می باشد این است که راه میان بر ورود به شرکت های معتبر در حوزه تاسیسات حرارتی و برودتی در خارج از کشور یا داخل ایران، تسلط به نرم افزار های رویت و کریر می باشد. آب جمعشده ساختمون پشتی هم میریخت روی سقف خونه ما.

همین معضلات باعث شد تولید کنندگان به فکر ساخت لوله های با کیفیت بیفتند. شما با تعویض قسمت های معیوب با انواع اتصالات نو و با کیفیت می توانید از هزینه و خرابی هایی که از طریق نشتی و ترکیدگی در ساختمان به وجود می آید نجات پیدا کنید. بی کیفیت بودن لوله: این نکته هم در طراحی اولیه لوله فاضلاب مهم است و هم در زمان تعویض فاضلاب زیرا مواد زائد و پسماندها مقدار قابل توجه ای مواد اسیدی در خود دارند که بی کیفیت بودن لوله سبب خوردگی و پوسیدگی شده و سرانجام لوله دچار نشتی میشود. پس از مرحله تشخیص دلایل تعویض لوله که در قسمت قبل اشاره کردیم اکنون نوبت به اقدامات مناسب و اصولی بازسازی می رسد. تغییرسیستم لوله فاضلاب یکی از دلایلی است که به بازسازی لوله فاضلاب منجر می شود.

وجود دارد که می توان با چند حرکت ساده و به موقع از پیش روی این مشکلات جلوگیری کرد. این نوع از استخرها ارزان ترین و ساده ترین نوع استخر می باشند که معمولاً از پیش ساخته شده است و از جنس کامپوزیت های فایبرگلاس، وبنیل می باشند. ترکیدن لوله نیز از آن دسته مواردی است که شما را مجبور به تعمیرات لوله کشی ساختمان اهواز می کند. از انواع پمپ در سیستمهای گرمایشی نیز استفاده میشود. میتواند این هشدار را به شما بدهد که به احتمال زیاد در قسمتی از لوله های فاضلاب نشتی ایجاد شده است. گاهی لولههای گرفته شده فشار آب را به میزان قابل توجهی پایین میآورند، استفاده از لوله باز کن و ابزارهای مختلف میتواند به رفع این مشکل کمک کند. باز بودن یا شل شدن اتصالات لوله: با توجه به حجمی از مواد زائد و پسماندی که در لوله های فاضلاب در حال تخلیه شدن می باشد به مرور می تواند باعث شل شدن اتصالات داخلی لوله فاضلاب ساختمان شود. مهندسین مشاور برای طراحی و انتخاب سیستم مطلوب می بایست معیار مورد نظر و سلیقه کارفرما و پیمانکار را در طرح مد نظر قرار دهند.

به همین علت تعداد دور موتور آن با میزان پمپاژ مایعات سایت airconditioner1 ارتباط مستقیم دارد. بدیهی است که لوله های فاضلاب بعد از مدتی دچار گرفتگی می شود و به اصطلاح چاه فاضلاب پر می شود؛ در نتیجه هنگام لوله کشی فاضلاب ساختمان باید به تعداد کافی دریچه به این منظور، تعبیه شده باشد. در مناطقی که جاذبه توریستی دارد در مواقعی از سال حتی با قطعی آب نیز مواجه می شوند. جای گذاری تمام این موارد نیز باید از قبل در نقشه مشخص شده باشد. در ضمن، ایزولاسیون مهمترین بخش در ساخت آب نماسیت و عدم ایزولاسیون مناسی باعث حرکت موئی آب در سازه تاسیسات آب نما می شود و به مرور زمان به از هم پاشیدگی آن منجر خواهد شد.

در این روش لوله ها توسط کناف در سقف مخفی می شوند که هنگام تعمیر فاضلاب، کافی است کناف را بردارید و بخشی که نیاز به بازسازی دارد را با سرعت بالا و هزینه کم بر طرف نمایید. با اینکار خیالتان از اجرای اصولی و استاندارد راحت خواهد بود و کافی است در آخر کار شما تست لوله جدید را انجام دهید. سعی کنید پس از پیدا کردن محل دقیق نم و رطوبت ساختمان به سرعت بازسازی را انجام دهید تا تاثیرات منفی وجود رطوبت نظیر کپک روی دیوار و کنج ها، پیچیده شدن بوی بد در فضای منزل و … با نصب دستگاههای جدید برای مناطقی که در طول سال باران خوبی می بارد میتوان از آن برای آبیاری باغچه، شستشوی پارکینگ، حیاط و … بعد از یک پروژه کاری بسیار سخت و طاقت فرسا که خستگی جسمی، شرایط روحی شما را نیز متاثر شده است، توصیه می شود که به جکوزی بروید. همچنین این لوله سبک وزن است و الاستیکی بودن آن سبب شده در برابر حرارت نیز مقاومت داشته باشد. در این صورت می توانید از روش های دقیق تشخیص ترکیدگی لوله محل مورد نظر را پیدا کرده و آن را تعویض نمایید تا از سرایت آن به سایر بخش ها جلوگیری نمایید.

به طور کلی لوله کشی سرد و گرم روکار به دلیل سهولت دسترسی کمترین هزینه و زمان را برای تعمیر نیاز دارد. گاهی اوقات با تشخیص لوله کش تهران، نیاز است که تمامی لوله کشی آب تعویض و مجدد نصب شود. شکل می گیرد که در بیشتر مواقع با ابزارآلات لوله بازکنی باز نمی شود و تنها راه حل موجود بازسازی لوله فاضلاب است. هر چقدر قدمت یک ساختمان بالاتر باشد، احتمالا تجهیزات موجود در ساختمان نیز فرسوده تر شده و میزان خرابی آن بالاتر می رود پس قدمت ساختمان عامل تاثیرگذاری در قیمت تعمیر و نگهداری ساختمان است. برای مثال در مواقعی که از فشار آب مناسبی برخوردار هستید با خارج کردن پمپ و مخزن از مدار ورودی آب ساختمان می توانید از مصرف برق بکاهید و هم چنین از روشن شدن بی مورد پمپ نیز جلوگیری کنید تا بدین ترتیب از هزینه های برق مصرفی بکاهید.

حداقل فشار پشت وسایل بهداشتی غالبا ۱ بار می باشد و مقدار دقیق آن در جداول تاسیساتی ذکر شده است . که هرکدام از موارد ذکر شده با توجه به کاربری ساختمان، در طراحی تاسیسات به کارگرفته می شوند. این روش علاوه بر هزینه بر بودن می تواند در تعمیرات لوله کشی ساختمان هم شما را دچار مشکل کند. علاوه بر این موارد میتوان خطاها و عوامل انسانی را هم در این بروز این مشکل دخیل دانست. باید در نظر داشته باشید که گاهی بازسازی بر اثر نشتی یا ترکیدگی در دیوار یا سقف به وجود می آید و همواره خود را به شکل لکه های زرد رنگ نمایان می کند.

دستگاه منبع انبساط بسته مربوط به آب گرم كه آب در اثر افزایش دما ـ انبساط حجمی پیدا می كند و این انبساط موجب تركیدگی در لوله ها و بویلرها می شود كه به این منظور از منبع انبساط استفاده می كنند. یکی دیگر از مواردی که می تواند باعث گرفتگی لوله فاضلاب شود افتادن اجسام و اشیایی است که کار تخلیه را با مشکل روبرو می کند این مورد بیشتر در سیفون فاضلاب اتفاق می افتد. متاسفانه خیلی از ساختمانسازها به دلیل اینکه میخواهند هزینههای خود را کاهش دهند، کار به افراد کمتجربه و غیر متخصص میسپارند و اگر این کار توسط افراد غیر حرفهای انجام شود، ضررات جبرانناپذیری چه از لحاظ مالی و چه از لحاظ سلامتی به افرادی که در آن ساختمان سکونت دارند، وارد خواهد شد. معمولا ایجاد نشتی در لوله ها یکی از شایع ترین دلایلی است که باعث تعمیر فاضلاب ساختمان می شود. لوله های گالوانیزه یکی از اصلی ترین دلایلی است که می تواند جریان آب گرم را با کاهش چشمگیری مواجه کند. امروزه این روش با استقبال زیادی از سوی پیمانکاران ساختمانی مواجه بوده که دلیل آن هم راحتی در هنگام نصب و بازسازی فاضلاب بدون کنده کاری و خراب کاری است.

اما خوردگی فلز از داخل و خارج، در شرایط نامساعد و تغییر کیفیت آب در اثر واکنش های شیمیایی و گرفتگی لوله های فلزی و غیره متخصصین را بر آن داشت که به پلیمرها توجه بیشتری نشان دهند و در ساخت لوله ها از پلیمرهایی نظیر پلی اتیلن (PE)، پلی پروپیلن (PP)، پلی بوتیلن (PB) و غیره استفاده نمایند. منبع دوجداره آب گرم و کویل دار یکی دیگر از تجهیزات موتورخانه میباشد که عملکردی مشابه مبدل حرارتی دارد که به صورت دو منبع تو در تو ساخته شده است. لوله کشی فاضلاب ساختمان یکی از مهمترین مواردی است که باید هنگام ساخت و ساز بنا آن را به صورت کاملا دقیق و با مشاوره گرفتن از یک شرکت انجام داد.