راهنمای خرید لپ تاپ دانشجویی و دانش‌آموزی شهریور 1401 دیجی‌کالا مگ

رم بیشتر به معنای قدرت و سرعت بیشتر کامپیوتر در اجرای یک یا چند نرم‌افزار است. لپ تاپ فا سعی می‌کنه راهنمایی باشه برای انتخاب صحیح و درست لپ تاپ و لوازم جانبی لپ تاپ، با توجه به نیازهای هر فرد. مجهز به 8 گیگابایت حافظه رم است و به همین دلیل باید در آینده به فکر ارتقای رم باشید. مجهز به 512 گیگابایت حافظه SSD است که برای بسیاری از کاربران کافی نیست و به همین دلیل باید در آینده یک SSD دیگر هم کنار SSD اصلی، نصب کنید. رم آن 12 گیگابایت است که یک امتیاز مهم است و کارایی لپ تاپ را به خوبی افزایش می‌دهد. این پردازنده قدرت بسیار خوبی در این محدوده بازار دارد و برای کارهای پایه دانشجویی کافی است.

در جایگاه دوم، چند مدل لپ تاپ لنوو IdeaPad 3 را معرفی می‌کنیم که یک اختلاف مهم با لپ تاپ‌های شماره 1 دارند و آن هم صفحه نمایش ضعیف‌تر است (اچ دی به جای فول اچ دی). بهترین اندازه لپ تاپ 15.6 اینچ است و این اندازه بالاترین تنوع از نظر سخت افزاری را دارد. وسایل جانبی مانند کیف، کاور، کوله، کاور کیبورد و محافظه صفحه نمایش هم اکثرا برای این اندازه طراحی شده است. قیمت لپ تاپ دانش ‌آموزی و دانشجویی از 10 میلیون تومان آغاز شده و باتوجه‌به مشخصات سخت‌افزاری هر برند متغیر است.

X515EA ایسوس

راهنمای خرید لپ تاپ دانشجویی و دانش‌آموزی شهریور 1401 دیجی‌کالا مگ

این محصولات معمولاً با مشخصات سخت افزاری مختلف و در طرح ها و رنگ های مختلف برای رفع نیاز کاربران مختلف در دسترس هستند. این لپ تاپ همچنین دارای دو بلندگوی استریو است که از قسمت پایین دستگاه بیرون زده و از کیفیت صدای خوبی برخوردار است. اگر شما هم داشجوی رشته ای هستید که صرفا برای مطالعه دروس یا نوشتن و ساخت پاور پوینت و یا حتی کنفراس و ارائه دروس از لپ تاپ استفاده می کنید نیازی نیست که هزینه ی زیادی بکنید.

بهترین لپ تاپ دانشجویی تا ۱۰ میلیون تومان

مک بوک ایر 2020 اپل تنها 12.9 کیلوگرم وزن و 16 میلی متر ضخامت دارد و بدنه‌ی آن تمام فلزی است و کیفیت ساخت بالای آن را به محض لمس دستگاه لینک سایت متوجه خواهید شد. در بخش سخت افزاری اپل با معرفی M1 همه‌ی کاربران را شگفت زده کرد و نشان داد که به واقع در ساخت تراشه‌ها تا چه حد توانایی دارد. تراشه‌ی M1 اپل یک تراشه‌ی واقعا بی نظیر است که می‌توانید خیال شما را از بابت انجام هر کاری آسوده کند. به نظر می‌رسد که لپ‌تاپ Pavilion 14 برای بیشتر دانشجویان، بهترین لپ تاپ دانشجویی موجود است. در کنار قدرت پردازشی عالی، بهترین لپ تاپ ارزان دانشجویی تا 12 میلیون تومان تیر ۱۴۰۱، به آخرین تکنولوژی ها اعم از پورت بسیار سریع USB 3.0 مجهز شده است.

  • رم 32GB و گرافیک RTX 3050Ti نیز دیگر ویژگی‌های این لپ تاپ قوی هستند.
  • این پردازنده قدرت بسیار بالایی دارد و فقط 4% از قویترین پردازنده این بخش بازار ضعیف‌تر است.
  • نمایشگر 300 هرتزی از نوع FHD IPS برای کلیه بازی های رقابتی و امور حرفه ای مناسب است.
  • اگر سوال شما هم لپ تاپ خوب برای دانشجو هست و به دنبال لپ تاپ دانشجویی مناسب هستید که هم قیمت پایینی داشته باشد و هم با کیفیت باشد.

این مدل با یک پردازنده 4 هسته‌ای Core i5-1135G7 و گرافیک اختصاصی MX350 انویدیا همراه شده و 8 گیگابایت رم در کنار 1 ترابایت حافظه داخلی در اختیار شما می‌گذارد. برای خرید بهترین لپ تاپها برای دانشجویان باید به سراغ مدل‌هایی بروید که از پس پردازش نرم‌افزارهای درسی بربیایند و همچنین ظرفیت باتری آن با یک بار شارژ یک روز درسی کامل را دوام بیاورد. در کنار این‌ها می‌توانید به موارد دیگر مثل اندازه کوچک و وزن نیز توجه داشته باشید. با آنلاین برگزار شدن کلاس‌ها خیلی‌ها به دنبال بهترین لپ تاپ های دانشجویی 2022 می‌گردند تا از میان آن‌ها بهترین گزینه را انتخاب کنند. اما خرید یک لپ تاپ دانشجویی همیشه به معنی خرید یک لپ تاپ باکیفیت و با قیمت مناسب نیست.

بهترین لپ تاپ برای دانشجویان و دانش آموزان کدام است؟

وجود نرم افزار های مختلف با توجه به سنگین یا سبک بودن نرم افزار ها باعث شده لپ تاپ های رشته ی مهندسی را به چند دسته تقسیم کنیم. در ادامه لیستی از انواع مدل های لپ تاپ تا رنج 10 میلیون رو معرفی خواهیم کرد که با توجه مواردی که گفته شد بهترین گزینه را می توانید انتخاب کنید. لپ تاپ های زیادی در این بازه قیمت در بازار وجود دارند که مشخصات اکثر آنها کم و بیش یکسان است. در همین حال ، مدل هایی وجود دارد که خرید آنها از مدل های دیگر ارزش بیشتری دارد و تجربه کاربری بهتری را برای شما فراهم می کند. سلام رضا جان، لپ تاپ های ایسوس معمولا با کانفیگ ها و نسخه های مختلف عرضه می‌شوند.