کمپین بازاریابی دیجیتال مارکتینگ چیست و روشهای موفقیت در کمپین دیجیتال

در تعریف اولین شاخه دیجیتال مارکتینگ یعنی بازاریابی اینترنتی بخشی را بهعنوان استراتژی بازاریابی معرفی کردیم. گسترش کانالهای ارتباطی دیجیتال، ارزان بودن بازاریابی در بستر دیجیتال و همچنین بی وقفه بودن آن باعث شده است تا علاقه به این حوزه در میان صاحبان کسب و کارها و متخصصان حوزه وب و بازاریابی افزایش یابد. وب وان با متخصصان سئو خبره خود، آماده ارائه بهترین راه کارها جهت بهبود ترافیک ارگانیگ وب سایت شما است. شما فقط یک دکمه را فشار داده اید و بقیه کارها را وب سایت انجام داد. بدین ترتیب اغلب در صفحات نتایج موتورهای جستجو در زیر عنوان مقاله صفحه ای را مشاهده خواهید نمود که به عنوان نمونه ای از محتوای صفحه نمایش داده می شود.

دیجیتال مارکتینگ چیست

طی یک سال این عدد تقریباً دو برابر شد که نشان می دهد امروزه چه قدر جذب خریدارن به یک محصول برای بازاریاب ها دشوارتر است. دویدن یک مایل در ۴ دقیقه، مانعی بود که تا تاریخ ۶ می سال ۱۹۵۶ انسان نمی توانست از آن عبور کند. انجام دهد. هدف از این پژوهش این مسأله بود که مشخص کند چه زمانی، کجا و چگونه خریدار تصمیم گیری می کند؟ وجود Breadcrumbs میتواند به سایت شما ساختارمندی بدهد و کمک کند کاربر راحت تر در سایر صفحات گردش داشته باشد.

بسیاری از کسب و کارهای کوچک یا نوپا مانند استارتاپها، بودجه کافی برای تبلیغات تلویزیونی یا بیلبوردی ندارند و در نتیجه بهرهمندی صحیح از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ برای آنها اهمیت ویژهای دارد. برخی از تاکتیکها از فضای کسب و کارهای سنتی و بازاریابی کلاسیک وارد فضای دیجیتال مارکتینگ شدهاند و برخی ساخته دنیای آنلاین هستند. دقیقا مشابه نمونه گفته شده، در بازاریابی هم یک مدل فکری کلاسیک وجود دارد. کاش قسمت دوم هم الان وجود داشت. الان این جمله برای شما خنده دار و احمقانه به نظر می رسد، ولی این دیدگاه چندین دهه پیش، پذیرفته شده بود. به جرات میتوانم بگویم کامل ترین محتوایی بود که تا کنون در مورد دلایل نیاز سازمان به سئو خواندم. به فروشگاه مورد علاقه خود می رود تا بتواند آن را ببیند. با اینکه SEM سریعتر و راحتتر از سئو شما را به اهدافتان میرساند ولی جایگزینی برای آن نیست و همیشه باید از هر دو برای تحقق اهداف مارکتینگی خود بهره ببرید تا در حد امکان ترافیک جستجو را به وبسایت خود هدایت کنید.

متخصص دیجیتال مارکتینگ

حتماً شما هم می گویید که شناخت رفتار مصرف کننده در دنیای دیجیتال مشکل است؛ بگذارید من به شما کمک نمایم. برعکس در دنیای دیجیتال دقیقاً شما با کردار و عملکرد خود شخص کار دارید و او همان چیزی است که بیان می کند نه هیچ چیز دیگری. در دنیای دیجیتال و آنلاین امروز، مدلهای مختلفی در حوزه دیجیتال مارکتینگ برای بازاریابی اجازهای وجود دارد. شما می توانید بر اساس رقابتی که در حوزه ی کاری شما وجود دارد و نوع مخاطبان خود یکی از این پکیج ها را انتخاب کنید. فرض کنید شما تمام استانداردهای تولید خبر را رعایت کرده اید و اخبارتان که دارای ارزش های خبری یا News Value های خوبی است را برای رسانه ها ارسال کرده اید. سئو شامل مباحث مختلفی از جمله تولید محتوا، لینک سازی و بازاریابی دیجیتالی می باشد. بازاریاب دیجیتال ابتدا باید چند نوع محتوا در قالبهای متفاوت مانند عکس، ویدیو، متن و غیره تولید کند.

اگر مدیر یک برند هستید، سیاست ها، متودولوژی ها، آموزش ها، آژانس های تبلیغاتی، شرکا و بودجه بسیاری دارید که بتوانید از آنها کمک بگیرید و در این سه مرحله پیروز شوید. برای بسیاری از مردم، اصطلاح “موتور جستجو” مترادف با گوگل است که حدود 92٪ از بازار جهانی موتورهای جستجو را در اختیار دارد. موتورهای جستجو برایشان مهم نیست که کدام برند در صنعت خود بزرگترین است؛ موتورهای جستجو محتوایی را که بیشترین بازتاب را در بین مخاطبان دارد، در اولویت قرار میدهند. الیس همچنین اولین بازاریاب دراپ باکس، لوک اوت، LogMeIn و Xobni بود که هر کدام میلیاردها دلار ارزش دارند. در همین رابطه از آنجایی که گام نهادن در مسیر خواسته های گوگل امری تخصصی ، زمانبر و طاقت فرسا می باشد ، چنانچه فرد یا مجموعه ای به دنبال آن بوده و بخواهد در میان رقبای محلی یا بین المللی خود بهتر دیده شود ، ملزم به تخصیص زمان قابل توجهی از ساعات مفید کاریش بوده و عملاً نمی تواند هم به این امور و هم به فعالیت های روزانه خود برسند ، در نتیجه اینکه برداشتن این هندوانه ها با یک دست ، هیچ کدام را سالم به مقصد نمی رساند .

اینگونه شما می توانید به صورت بهینه در تمامی زوایای کسب و کار خویش بهینه سازی را انجام داده باشید و ابزارهای دیجیتالی نیز به شما در دست یابی به فرصت های بازار با سرعتی باور نکردنی کمک خواهند کرد. شاید شما فکر کنید دست یابی به زوایای رفتار مصرف کننده آنلاین سخت است. چرا که میلیون ها مصرف کننده ای را به دست می آورید که پیش از رفتن به فروشگاه تصمیم خود را گرفته اند! چون شما باید بتوانید هزینه درست را در زمان درست برای مخاطب درست انجام نمایید و این مفهوم بازاریابی دیجیتال است که پایه ای مهم برای برندینگ دیجیتال به شمار می رود.

سئو درواقع رقابت روی کلمات سایت شانار کلیدی مختلف است. با کلیک روی نام هر یک از تاکتیکها میتوانید مقاله اصلی آنها را در سایت مطالعه کنید. نوع محتوا :بیشتر از چه نوع محتوایی استفاده کردند؟ بازاریابی محتوا هنگامی موفق محسوب میشود که به گفته جو پولیتزی، متخصص بازاریابی و نویسنده مطرح آمریکایی در کتاب بازاریابی محتوایی (Epic Content Marketing) در زمان درست در اختیار مخاطب درست، قرار گیرد. این پیام صرفا بهشکل مستقیم مانند یک تبلیغ نباید منتقل شود، بلکه تکتیکهای همراه کردن مخاطب در ویدیو هم باید مورد استفاده قرار گیرد. همان طور که در تبلیغ دیده بود، دوربین عکس های با کیفیتی می گیرد. پدر به خانه می آید و از دوربین استفاده می کند. آن پدر هنوز هم فوتبال تماشا می کند و تبلیغ دوربین را می بیند، ولی سریع سراغ لپ تاپ می رود و دنبال نقد و بررسی درباره آن می گردد. نظر کاربران را در سایت های مختلف درباره آن دوربین مطالعه می کند.

دیجیتال مارکتینگ مثلا کسی که به دنبال روش بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو در وب فارسی باشد از عبارت (آموزش سئو) استفاده می کند. یک متخصص بازاریابی دیجیتال کسی است که در کنار تیم بازاریابی شرکت کار میکند تا یک بازار هدف را شناسایی کند، یک تصویر مناسب برند ایجاد کند و کمپینهای بازاریابی مناسب برای اینترنت و فنآوریهای دیجیتال اجرا کند. در این تعریف شیوه های بازاریابیِ دیگه تقریبا تموم شده معرفی شدن که شاید همین نکته این تعریف رو تا حدودی دور از واقعیت میکنه. بازاریابی ویروسی یا وایرال مارکتینگ (Viral Marketing) شیوهای از بازاریابی بوده که طرح آن باید در استراتژی هر کسب و کاری در ابتدا تعریف شود.

بازاریابی محتوا

هدف از این مطلب آشنایی کلی شما با دیجیتال مارکتینگ و تکنیکهای آن بود، متوجه شدیم که دیجیتال مارکتینگ مفهوم ساده و مشخصی دارد، تلاشهای شما برای جذب کاربران و تشویق آنها به انجام کار مورد نظرتان را دیجیتال مارکتینگ میگویند. در علم بازاریابی و تعریفهای مطرح شده برای به این مدل درخواست از کاربر، که آن را دعوت به انجام کاری (یک Action) میکند، فراخوان عمل یا Call to Action (بهاختصار CTA) میگویند. در بازاریابی سنتی، شما برای دست یابی به رفتار مصرف کننده و دلیل انتخاب او، روش زندگی و حتی نوع و میزان مصرف مجبور بودید، راهی بسیار سخت را طی نمایید تا بلکه بتوانید به دلایل واقعی تری دست یابید و شاید می بایست با روش هایی مانند گروه کانونی (Focus Group) و یا پرسشنامه (Questionnaire) و بسیاری از روش های زمان بر و پرهزینه استفاده نمایید، تا نظر مصرف کننده و مخاطب بازار هدف خود را جویا شوید و او نیز دلایلی را به شما بیان می کرد که عمیقاً به آن ها اعتقاد نداشت و در خلوت خویش و زمانی که شما حضور نداشتید کاری را می کرد که مخالف با اظهارات خودش بود.

2. به شبکه های اجتماعی علاقه دارید؟ این افراد که امروزه پیدا کردنشان از طریق شبکههای اجتماعی آسان شده میتوانند یک تبلیغ بسیار موثر برای شما بکنند، بهشرطی که کاملا مرتبط با حوزه کاریتان باشند و تنها استفاده از افراد مشهور برای شما مفید نیست. شما در بازاریابی سنتی به هویت اجتماعی و هویت شخصی او کار داشتید. محاسبه این مسائل، با دقت بالا در بازاریابی سنتی کمی دشوار و حتی غیرممکن است. داشتن لینکهای بیشتر از دامنههایی با اعتبار بالا علاوه بر افزایش رتبه شما درنتایج گوگل، باعث افزایش ترافیک ارگانیکهم میشود. چون اگه در رتبه های پایین باشید معمولا ترافیک زیادی وارد سایت شما نمیشه. ترافیک زیاد و مکث مخاطب روی صفحه که نتیجه جامع و غنی بودن مقاله است به گوگل هم میفهماند که با مقاله مهمی طرف است و آن را در رتبهای مناسب قرار میدهد. هم چنین به وضعیت رقبا و نیز کلماتی که هدف خود را روی آن متمرکز نموده اید وابسته می باشد.

این روش مدل دیجیتال آن بوده در گذشته شرکتهایی که یک محصول بسیار عالی را تولید میکردند، خودبه خود مردم از طریق روش بازاریابی دهان به دهان (Word Of Mouth Marketing) آن را به هم معرفی کرده و آن را تبلیغ میکردند. بازاریابی دهان به دهان (Word of Mouth Marketing) که بهاختصار WOMM نامیده میشود است. اما برای مطالعه همه آنها تگ تاکتیکهای بازاریابی را در سایت فوربو دنبال کنید. افراد همواره به دنبال برندی هستند که ارتباطاتی شخصی ساز داشته باشد و پیشنهاد هایی که می دهد متناسب با نیاز آن ها باشد. تحقیقات تجاری: جستجو کننده به دنبال مقایسه دو محصول است که مورد مناسب خود را بر اساس نیازش پیدا کند. این یک واقعیت مهم در دنیای بازاریابی امروز می باشد که شما برای اینکه بتوانید تعداد بیشتری از مشتریان را که جذب کرده اید از قیف کسب و کار خویش عبور دهید نیازمند شناسایی هرچه بیشتر رفتار مصرف کننده هستید تا در تعیین پارامترهایی که برای مخاطبان بازار هدف شما مهم است بهترین و اثر گذارترین پارامترها را شناسایی نمایید.

برای بازاریابی اجازهای وجود دارد.

بر اساس مطالعات داخلی گوگل، زمانی که صفحه ای به کندی بارگذاری می شود، بازدید کنندگان زمان بسیار کمی را در آن سایت سپری می کنند و سعی می کنند خیلی زود سایت را ترک کنند. این تاریخی است که راجر بنیستر در مسابقه ای در آکسفرورد، در ۳ دقیقه و ۵۹ ثانیه و ۴ صدم ثانیه، یک مایل دوید و این رکورد را شکست! منتوریکس صرفاً پروژههایی را انتخاب میکند که مطمئن باشد که با همراهی شما موفق خواهد شد. حال اگر این تجربه رضایتبخش بوده باشد و فرد دیگر با اعتماد به شخص اول از محصول استفاده کند، یعنی از طریق بازاریابی دهان به دهان یک کسب و کار مشتری جدید کسب کرده است.

آکادمی دیجیتال مارکتینگ گرشا تلاشی برای تحقق یک رویاست؛ رویای همسوسازی دانش دیجیتال مارکتینگ ایران با دانش روز جهانی، ایجاد باور در اکوسیستم آموزشی دیجیتال مارکتینگ ایران در لزوم یادگیری دانش پایه بازاریابی، تبلیغات و برندینگ و یادگیری علمی در کنار تجربه عملی. به يوتيوب و یا سایت های نمایش تبلیغات ویدئویی سر می زند و ویدیوهای دموی دوربین را نگاه می کند. در نهایت پدرتان دوربین را می خرد. حتماً به شکل زیر توجه نمایید و به خود برای درک معنی جملات بالا بیشتر کمک نمایید چون اگر این کمک را به خود نکنید بارها مجبور خواهید بود برای به دست آوردن تعداد مشتری بیشتر و جذب آن ها و نگه داشته مشتریان خویش هزینه های زیادی انجام نمایید و این با معنی CRM یا همان مدیریت ارتباط با مشتریان که یکی از اصول بازاریابی امروز است بسیار متفاوت بوده. آیا این مساله تحولی در موفقیت بشر بود؟

در اصل سئو همان فاکتورهای از پیش تعیین شده است که باید به خوبی در وب سایت شما اجرا شده تا گوگل ترغیب شود که آن را در صفحات اول نتایج نمایش دهد. نتایج حاصل از این پژوهش نشان داد که در سال ۲۰۱۱ خریداران برای کسب اطلاعات لازم پیش از تصمیم گیری خرید، به طور میانگین از ۱۰.۴ منبع استفاده می کردند، که این عدد ۳.۵ بیشتر از سال ۲۰۱۰ بود. متخصصان دیجیتال مارکتینگ با انجام تحقیقات بازار، استراتژیهای لازم برای پیشبرد فعالیتهای بازاریابی دیجیتال کسبوکارها را تدوین میکنند. در برخی موارد حتی لازم است سایت شما از ابتدا برنامهنویسی شود. امروزه اکثر برنامه نویسان وبو طراحان سایت متوجه اهمیت سازگاری با موبایل هستند، و اگر قصد طراحی سایت با وردپرس دارید اکثر موارد ضروری برای سازگاری با موبایل با انتخاب یک قالب وردپرس معتبر و مناسب برطرف خواهد شد.

چگونه می­توان موفقیت یا عدم موفقیت محتوای تولید شده را مورد سنجش قرار داد؟ منابع بسیار زیادی برای یادگیری اصول و تکنیکهای بازاریابی دیجیتال وجود دارند که میتوانید بسته به علاقهمندیها و ترجیحات خود، سبک یادگیری مورد علاقهتان یا بودجهای که برای یادگیری مباحث مختلف در مورد دیجیتال مارکتینگ در نظر گرفتهاید، منبع مورد علاقه خود را انتخاب کنید. امروزه بین دو مرحله انگیزه خرید محصول و خرید آن، لحظه جدیدی برای بازاریاب ها وجود دارد. چندین دهه برای فروش محصول به سه لحظه بحرانی توجه می کردیم، لحظه انگیزه خرید محصول، خرید و تجربه استفاده از آن. سالهای دور وقتی بازار نوپای سئو و سایر خدمات دیجیتال مارکتینگ هنوز مثل امروز اینقدرها رونق نداشت، همورا به طور جدی وارد این حوزه شد و تاثیرات شگرفی بر فروش بسیاری از شرکتها داشت.