دیجیتال مارکتینگ چیست؟ اطلاعات کامل درباره دیجیتال مارکتینگ ایران تلنت

زیرا تبلیغات شما نه در یک شهر و یک محل خاص بلکه در کل کشور به نمایش درخواهد آمد و افراد بیشتری تبلیغ را خواهند دید. در حال حاظر در کشور خودمون بابت هر ثانیه از تبلیغات تلویزیونی میانگین ۱۹ تا ۳۰ میلیون تومن هزینه خواهد داشت که در مقایسه با صرف این اعداد نجومی کانال های دیجیتال مارکتینگ آنلاین شما حداقل ۱۰۰۰% بیشتر تاثیر گذار و نتیجه محور خواهید بود. دیجیتال مارکتینگ ،حتما شمام جزو اون دسته افرادی هستید که بارها و بارها این کلمه رو شنیدید ولی هنوز درک کامل از بازاریابی دیجیتالی ندارید پس قطعا این آموزش برای شماست. اما اگر تبلیغات پولی رو هم به این استراتژی اضافه کنین میتونین نتایج حتی بهتری رو در زمان کمتری شاهد باشین. در نهایت، اگر روی ترافیک ارگانیک، سئو و شبکه اجتماعی تمرکز کنین، در بلند مدت شانس موفقیت بالایی دارین. با ترکیب روش های پولی و رایگان میتونین پربازده ترین روش رو شناسایی کنین.

PPC به شما کمک می‌کند مخاطبان هدف خود را شناسایی و تبلیغات خود را دقیقا به همین افراد نمایش دهید. یک تیم دیجیتال مارکتینگ به دنبال ایجاد اعتماد و افزایش آگاهی از طریق انتشار مطالب تبلیغاتی بوده و محتوای مرتبط با مخاطبان هدف بیزینس را تولید می‌کند. در این صورت می‌تواند افراد را به مشتریان جدید تبدیل کرده و مشتری‌های قبلی را نیز حفظ کند. دنیای بازاریابی دیجیتال ، آنقدر وسیع است که بی‌شک نیاز به متخصصین خاص خود را دارد و احتمالا شما هم با افرادی مواجه شده‌اید که مدام از اصطلاحات نامفهوم انگلیسی استفاده می‌کنند و خود را دیجیتال مارکترهای موفق و متخصص معرفی می‌کنند! بدِ ماجرا آنجایی خود را نشان می‌دهند که افسار کسب و کار دیجیتال خود را به دست این افراد بسپارید!

شناخت مخاطب نیازمند زمانه و اگرچه ممکنه تیم مارکتینگ پرسوناهای مخاطب رو در اختیار داشته باشه، اما مصرف کننده هایی که به صورت فعالانه از فضای آنلاین استفاده می کنن گاهی اوقات رفتاری متفاوت رو نشون میدن. به طور متوسط 41 درصد از هزینه های بازاریابی در شرکت های بزرگ برای فضای آنلاین خرج می شود. نوعی از بازاریابی با کسب اجازه محسوب می‌شود و کاربر هدف با علاقه خود به سراغ شما می‌آید. جالب است بدانید که با رواج یافتن استفاده از ایمیل در سال گذشته روزانه چیزی در حدود ۳۱۹ میلیارد ایمیل ارسال می‌شده است. این رقم بسیار بزرگ نشان دهنده این بوده که این قالب محتوایی در حوزه خود طرفداران بسیاری دارد. وقتی محتوای ضعیفی ایجاد کرده‌اید یا ماهیت آن را به وضوح فاش نکرده‌اید (که این یک تبلیغ است)، می‌توانید به خوانندگان این احساس را بدهید که از آنها سوء استفاده شده است.

نوع دیگری از محتوای حمایت شده می‌تواند یک پست وبلاگ یا مقاله باشد که برای برجسته کردن موضوع، خدمات یا نام تجاری نوشته شده است. برای استفاده بهتر از این کانال بازاریابی، لیستی از اتفاقات و روزهای مهم پیش رو بسازید و به مخاطبین خود سی یو وب پیشنهادهای شگفت‌انگیز بدهید. ایمیل همچنین توانایی پشتیبانی از سایر اهداف بازاریابی را دارد؛ بنابراین جای تعجب نیست که 73٪ از بازاریابان B2B می‌گویند که ایمیل ابزار اصلی آن‌ها برای ایجاد سرنخ و درآمد است.

آشنایی با محبوب ترین شاخه های دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ چیست؟ اطلاعات کامل درباره دیجیتال مارکتینگ ایران تلنت

برای مثال، شما می‌تونین کلمات کلیدی لانگ تیل مرتبط با محصول یا خدماتتون رو شناسایی کنین و با تولید محتوای با کیفیت، رنک بهتری در موتورهای جستجو به دست بیارین. موتورهای جستجو معمولا خیلی به بزرگی یا کوچکی برند اهمیت نمیدن و در عوض روی کیفیت محتوا و تناسب اون با نیاز مخاطب هدف تمرکز دارن. دیجیتال مارکتینگ امکان رصد کردن کمپین‌ها رو میسر می‌کنه و می‌تونین کانال‌هایی که نرخ بازگشت سرمایه مناسبی نداشتن رو خیلی سریع تر شناسایی کنین.

  • پوش نوتیفیکیشن، همان ارسال انبوده اعلان‌های تبلیغاتی به کاربران وب‌سایت‌ها است که میزان ورودی آنی بسیار خوبی را به همراه دارد.
  • دریافت پورسانت مدت‌هاست برای برای فروش محصول شرکت به فروشندگان داده می‌شود.
  • علاوه بر آنلاین مارکتینگ دیگر مفهومی که بسیار نزدیک به دیجیتال مارکتینگ بوده و گاهی اوقات به جای این مفهوم استفاده می شود، بازاریابی درونگرا است.
  • یک نکته را که حتماً باید در نظر داشته باشید شرکت شما هرچقدر که بزرگ یا کوچک باشد، به یک برنامه دیجیتال مارکتینگ نیاز دارد، ازاین‌رو بسیاری شرکت برای بازاریابی دیجیتال خود یک برنامه بازاریابی دیجیتال منحصربه‌فرد دارند.
  • استفاده از شبکه های اجتماعی به بازاریابی دیجیتالی ما کمک شایانی می کند.
  • در هریک از جلسات آینده به یکی از گام‌های لازم برای تدوین یک استراتژی موفق برای دیجیتال‌ مارکتینگ می‌پردازیم.

هر چقدر تعداد انتشار دهنده‌های لینک یکی از صفحات وب سایتتون بیشتر باشه و با توجه به میزان اعتباری که دارن، می‌تونین برای کلمات کلیدی مهمتون رنک بالاتری دریافت کنین. با شبکه سازی با وب سایت‌ها و کانال های آنلاین دیگه، نوشتن پست‌های مهمان در وب سایت های دیگه و جلب توجه از خارج از وب سایت، می‌تونین به بک لینک های خوبی دست پیدا کنین که وضعیت وب سایتتون رو در SERP بهبود میده. سئو فرآیندیه که در اون به منظور دریافت رنک بالاتر در صفحه نتایج موتور جستجو، وب سایتتون رو بهینه می‌کنین. کانال‌هایی که میشه در اونها از سئو استفاده کرد شامل وب سایت‌ها، بلاگ‌ها و اینفوگرافیک‌ها میشه. با استفاده از دیجیتال مارکتینگ کاربر می‌تونه فقط با کلیک روی یک لینک یا ذخیره سازی یک بلاگ پست، در مسیر قیف فروش حرکت می‌کنه. ممکنه کاربر خیلی سریع خریدی انجام نده، اما ارتباطش رو با شما حفظ می‌کنه و این شانس رو پیدا می‌کنین تا تعامل بهتری با کاربر برقرار کنین.

بازاریابی شبکه­ های اجتماعی (Social Media Marketing)

با این نوع محتوای حمایت شده، یک برند از یک اینفلوئنسر در صنعت خود حمایت می‌کند تا پست‌ها یا ویدیوهای مربوط به شرکت را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کند. بازاریابی سنتی به تبلیغاتی شامل آگهی‌ها، بیلبوردها، تبلیغات تلویزیونی، تبلیغات رادیویی، تبلیغات چاپی، تبلیغات روزنامه‌ها و غیره می‌پردازد. در این روش هزینه‌های تبلیغاتی بسیار گران و گزاف هستند و چون نمی‌توان جامعه خاصی را هدف قرار داد، گاهی این هزینه‌ها هدر می‌روند.

دوره پیشرفته دیجیتال مارکتینگ

اینطوری خیلی راحت می‌تونین ببینین چند نفر از صفحه ای که بروشور در اون قرار گرفته بازدید و یا از طریق فرم مخصوص فایل بروشور رو دانلود کردن. علاوه بر این، با هر بار ثبت نام در فرم و دانلود بروشور، شما در واقع به یک سرنخ با کیفیت هم دسترسی پیدا کردین. با استفاده از این اطلاعات می‌تونین کانال‌های مارکتینگ رو اولویت بندی کنین. مثلا اگر فقط 10 درصد از ترافیک سایتتون از جستجوی ارگانیگ میاد، احتمالا باید روی سئو سرمایه گذاری بیشتری انجام بدین تاافزایش ترافیک وب سایترو شاهد باشین. مثلا، اگر برای یک کسب و کار کوچک با بودجه محدود کار می‌کنین، میتونین سرمایه گذاری روی شبکه اجتماعی، بلاگ نویسی یا سئو سرمایه گذاری کنین. در نهایت دیجیتال مارکتینگ این امکان رو به شما میده تا تحقیقات لازم برای شناسایی پرسونای خریدار رو انجام بدین و استراتژی بازاریابی خودتون رو طوری تدوین کنین تا احتمال خرید مشتریان بالقوه تون بیشتر بشه.